خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران:

مهیا سازی زمینه های تحقق دولت الکترونیک در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۱۰

تا کنون ۸ فرماندار و ۱۵ مدیرکل دستگاه اجرایی در استان مازندران در بحثتحقق دولت الکترونیک، اقدام نموده اند که عملکرد فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران گفت: استاندار مازندران همه توان و تدبیر و برنامه ریزی خود را بکار گرفته تا در راستای برنامه های نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور، با ایجاد زیرساختهای لازم و عزم همگانی در مدیران استانی و تشکیل منظم جلسات کارگروه توسعه دولت الکترونیک، ‌نسبت به مهیا سازی زمینه های تحقق دولت الکترونیک در مازندران اقدام نماید.

به گزارش ایلنا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران با بیان این مطلب، افزود: با همین نگاه به محض وصول ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات تا کنون ۳ جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان مازندران به ریاست دکتر فلاح تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شد و همچنین برای تحقق این مهم، هم به فرمانداران استان و هم به مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ماموریت داده شد که نسبت به فعال سازی کارگروه توسعه دولت الکترونیکی در حوزه هر شهرستان و حوزه دستگاه های اجرایی استان اقدام نمایند.

خیریانپور ادامه داد: تا کنون ۸ فرماندار و ۱۵ مدیرکل دستگاه اجرایی در استان مازندران در این خصوص اقدام نموده اند که عملکرد فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نائب رئیس کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان مازندران تصریح کرد: همچنین برای ایجاد زیرساختهای مناسب برای تحقق دولت الکترونیک در مازندران تا کنون در ۲ مرحله استاندار و مدیران ذیربط استانی جلسات مفصل و عملیاتی با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران این وزارتخانه داشته اند که تصمیمات حائز اهمیتی برای استان مازندران گرفته شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در تشریح دستاوردهای جلسات استاندار و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دهه فجر سال جاری اینترنت پر سرعت برای همه روستاهای مازندران مهیا و بهره برداری و افتتاح خواهد شد و ۶ مرکز امسال از طریق ۲۷۵ wifi برای ۱۳۰۰ روستای مجهز به تجهیزات wll اینترنت وایرلس برقرار خواهد گردید.

خیریانپور بیان داشت: ضمن آنکه در این جلسات توافق شد در خصوص پهنای باند و کیفیت و سرعت اینترنت روستاها و شهرهای استان مازندران اقدامات موثری صورت پذیرد.

وی افزود: اجرا و تکمیل ۲۱۰ کیلومتر فیبر نوری مسیر آمل – تهران و ایجاد ایستگاه فیبر غرب مازندران تا پایان سال جاری از دیگر تصمیمات جلسه مذکور بود که پیگیری جدید برای تحقق آنها در حال انجام است.

خیریانپور ضرورت نوسازی و افزایش Bts و سوئیچینگ مخابرات مازندران را از جمله الزامات زیرساختهای دولت الکترونیکی مازندران اعلام و افزود: در جلسه مزبور تصمیماتی در این خصوص نیز گرفته شد که راه اندازی تعداد ۵۸ Bts جدید از جمله این موارد بود که با پیگیری های انجام شده تا کنون ۳۵ Btsراه اندازی و مابقی در دست اقدام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ادامه داد: همچنین نوسازی و افزایش ظرفیت ۱۱۸ Bts و نصب ۶۳ Bts نسل سوم و چهارم همراه اول از جمله دیگر تصمیمات جلسه بود که با پیگیری های انجام شده تعداد ۷۰ Bts راه اندازی و تعداد ۵۰ Bts نصب و مقرر شد تعداد ۱۱ سایت جدید نیز برای پوشش همراه اول راه اندازی و توسعه شبکه سوئیچینگ مازندران از ۵/۲ پورت به ۵ میلیون پورت و نوسازی و افزایش ظرفیت پهنای باند به ویژه در زمان حضور مسافرین انجام شود و راه اندازی ۱۲۶ Bts سیار شرکت رایتل و ۵۰ Bts شرکت ایرانسل از دیگر توافقات بود که ۱۲۲ مورد شرکت رایتل انجام ولی هنوز شرکت ایرانسل گزارش اقدامات خود را نداده که در دست پیگیری است مزید بر آن مقرر شد تعدادی Bts سیار برای شرایط بحرانی ارسال و راه اندازی شود که تا کنون ۲ مورد آن برای استان مازندران ارسال و اقدام گردید.

این مسئول تصریح کرد: جهت ارتقاء پوشش حداکثری تلفن همراه در این جلسه رومینگ بین همراه اول و ایرانسل در روستاهای مازندران مورد توافق قرار گرفت که در دست پیگیری و اقدام می باشد.

وی بیان کرد: ‌جهت آینده نگری مخابرات استان مازندران و ضرورت راه اندازی خدمات ارزش افزوده در تلفن ثابت مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی subswitch مخابرات مازندران مورد نیاز می باشد که مقرر گردید به جهت موقعیت گردشگری استان مازندران این استان با اولویت ویژه و به قید فوریت در زمره استانهای منصوبه subswitch کشور قرار گیرد.

خیریانپور گفت: نظر به اینکه تعداد ۲۳ روستای مازندران فاقد تلفن ثابت می باشند در این جلسه مقرر شد که طبق برنامه ریزیهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۱۳۹۳ در خصوص برقراری تلفن ثابت این روستاها اقدام شود. همچنین در وضعیت فعلی تعداد ۴۵۰۰۰ خط تلفن pcm۴ در روستاهای استان مازندران وجود دارد که برای اینکه این خطوط بتوانند از اینترنت استفاده نمایند ضرورت تبدیل این خطوط وجود داد که در جلسه مزبور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قول دادند تا پایان سال آینده این خطوط به عدد کف رسانده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز