خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران:

سازمان تعاون روستایی، ساز و کار اجرایی طرح ذخیره‌سازی مرکبات را تدوین نماید

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۰۸

باید مسئولان سازمان تعاون روستایی اقدام عاجلی جهت پرداخت سریع تر مطالبات کشاورزان برنجکار که قریب به ۵۵۰ میلیارد ریال می باشد؛ بیاندیشند تا شاهد کاهش رغبت برنجکاران استان و ضرر آنان نباشیم.

احسانی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: سازمان تعاون روستایی متولی ذخیره مرکبات بوده و مسئولیت ذخیره سازی ۳۰ هزار تن مرکبات در سالجاری را از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برعهده دارد که با توجه به فرصت اندک باقیمانده، تسریع در انجام این امر ضروری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان متولی تنظیم بازار، باید با توجه به این جایگاه و با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای تهیه و تصویب قیمت های پایه، مشخص شدن کارگزاران، استاندارد شدن انبارها و میزان یارانه تخصیصی به هر یک از محصولات کشاورزی اقدام نماید.

وی افزود: نقش اتحادیه باغداران استان به واسطه تجربه های گذشته نیز باید مورد استفاده قرار گیرد تا این اقدام به درستی و پیرو سیاست های استان در این بخش به پیش رفته و از ظرفیت حداکثری این اتحادیه بهره گیری شود.

احسانی ادامه داد: هدف دولت باید حمایت از بخش خصوصی باشد و در این زمینه حمایت مسئولان استانی از تعاونی ها و اتحادیه ها و همچنین تولیدکنندگان مرکبات نیز ضروری بوده و با توجه به خاص بودن مسأله مرکبات و شاخص بودن استان در تولید این محصول، اختصاص حداقل نقدینگی موجود بازار و مشخص شدن کارمزد و یارانه متعلقه به آن باید مورد توجه مضاعف قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اینکه برنج تولیدی کشاورزان استان به سختی به فروش می رسد تصریح کرد: باید مسئولان سازمان تعاون روستایی اقدام عاجلی جهت پرداخت سریع تر مطالبات کشاورزان برنجکار که قریب به ۵۵۰ میلیارد ریال می باشد؛ بیاندیشند تا شاهد کاهش رغبت برنجکاران استان و ضرر آنان نباشیم.

وی با تأکید بر لزوم نظارت مضاعف بر بازار آرد و سبوس در مازندران نیز گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با عنایت به موقعیت گردشگری استان در فصول مختلف باید گندم مورد نیاز را تأمین کنند تا در مواقع لزوم، مورد استفاده شهروندان و مسافرین قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران با التفات به موقعیت ممتاز استان در زمینه دامپروری و ضرورت تأمین علوفه مورد نیاز دامداران تأکید کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان متولی کارخانجات آرد استان و در راستای مصوبات ملی با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و تشکل های مرتبط برای نظارت بر تأمین و توزیع سبوس، تدابیر لازم را اتخاذ نموده و نتیجه را اعلام نمایند.

لازم به ذکر است که در این جلسه، وضعیت تولید و اجرای طرح ذخیره سازی میوه و مرکبات و خرید برنج محلی و پر محصول در سالجاری و همچنین برپایی نمایشگاه پاییزه امسال مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای تسهیل و بهبود امور مطرح گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز