خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی ساری در گفتگو باایلنا:

کانون بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی ساری فاقد یک ساختمان ملکی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۹۰۶

کانون کارگری بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان ساری با داشتن بیش از ۱۵ هزار عضو از فعال ترین کانون های استانی است که فاقد یک ساختمان ملکی است.

سید محمد سلیم بهرامی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی غیردولتی محسوب می‌شود، اما الگوی مدیریتی شرکت‌های زیرمجموعه آن مشابه مدیریت دولتی است و باید در رابطه با مدیریت این شرکت‌ها بازنگری انجام شود.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری با بیان این که ایجاد هزینه برای سازمان تأمین‌اجتماعی از طریق مصوبات مختلف نیازمند تأمل است گفت: ‌ امیدوارم در آینده به سوی اصلاح ساختار این سازمان برویم.

وی افزود: کانون کارگری بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان ساری با داشتن بیش از ۱۵ هزار عضو از فعال ترین کانون های استانی است که فاقد یک ساختمان ملکی است.

سلیم بهرامی با انتقاد از بی تفاوتی مسئولین استانی نسبت به این مهم تصریح کرد: متاسفانه بانک رفاه کارگران نیز با وجودیکه بخش عمده ایی از سرمایه اش متعلق به کارگران و بازنشستگان است نیز نسبت به ارائه تسهیلات به کانون کارگری استان برای خرید ساختمان شانه خالی میکند.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان ساری با اشاره به اینکه تعداد وام ها فردی با توجه به جمعیت بازنشستگان در مرکز استان مازندران بسیار کم است، گفت: با در نظرگرفتن تعداد وامهای پرداختی کمتر از یک درصد از بازنشستگان می توانند از آن بهره مند شوند که این بسیار کم و ناچیزاست.

وی به مشکلات بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل مسایل اقتصادی، بازنشستگان که هر کدام دارای فرزند و نوه هستند با مشکلات معیشتی زیادی مواجهند و نمی توانند از عهده هزینه های زندگی خود برآیند. برهمین اساس شاید اعطای وام هر چند با مبلغ اندک به آنان تا حدودی از مشکلاتشان بکاهد اما باز هم مشاهده می شود اکثریت این عزیزان از این امر محروم هستند.

سلیم بهرامی اظهار کرد: بهبود وضعیت اقتصادی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در وهله نخست ارتباطی مستقیم با کمیت حقوق ماهانه آنها دارد و هر تصمیمی که در جهت بهبود وضعیت معیشتی آنها گرفته می‌شود، می‌تواند تأثیر مهم و همه‌جانبه‌ای در جهت ایجاد یک بازنشستگی متعادل و پویا داشته باشد.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان ساری اضافه نمود: بنابراین اگر مدیران و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی این مطالبه مهم بازنشستگان را در دستور کار خود قرار دهند و در چارچوب ضوابط و مقررات و متناسب با توان مالی سازمان نسبت به ارتقای حقوق این افراد تصمیم‌گیری کنند، به‌طور قطع علاوه بر افزایش سطح رفاه زندگی این قشر شریف جامعه، رضایتمندی آنان نیز حاصل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز