خبرگزاری کار ایران

دبیرکانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کارخانجات مازندران در گفتگو با ایلنا:

شرایط بحرانی فعلی معیشت کارگران را در مضیقه قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۲۳

در حالی که دولت و مجلس به عنوان مسئولان شرایط فعلی اقتصاد کشور به بحث‌های سیاسی و انتخاباتی مشغولند، کارگران به دلیل عدم تامین نیازهای معیشتی روز به روز فقیر‌تر می‌شوند.

دبیرکانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کارخانجات مازندران گفت: در حالی که شرایط اقتصادی کشور با تحمیل تورم افسار گسیخته به مردم، قامت جامعه کارگری را خم کرده و تامین معیشت آن‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است مسئولان دولتی هیچ گونه احساس مسئولیتی در قبال این مساله از خود نشان نمی‌دهند.

نبی رسولی در گفتگو یا ایلنا در ساری با بیان اینکه شرایط بحرانی فعلی معیشت کارگران را در مضیقه قرار داده است و باید تدابیر خاصی در این رابطه اندیشیده شودافزود: متاسفانه نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و حداقل‌های لازم برای تامین معیشت خانوار کارگری از فاصلهٔ فاحشی برخوردارند که این مساله تعیین دستمزد سال آتی را پیچیده کرده است.

وی تصریح کرد: این وضعیت بیشترین فشار را به جامعه کارگری وارد می‌کند. در حالی که دولت و مجلس به عنوان مسئولان شرایط فعلی اقتصاد کشور به بحث‌های سیاسی و انتخاباتی مشغولند، کارگران به دلیل عدم تامین نیازهای معیشتی روز به روز فقیر‌تر می‌شوند.

این فعال جامعه کارگری درادامه خواستار رعایت اصل ۲۹ قانون اساسی و برخورداری کلیه اقشار جامعه از حمایت‌های اجتماعی شد و گفت: دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت¬های لازم را برای آحاد افراد جامعه فراهم کند.

دبیرکانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کارخانجات مازندران با اشاره به مشارکت کارگران و کارفرمایان ودولت در درآمدهای وصولی سازمان تامین اجتماعی گفت: بر همین اساس به نظر می‌رسد در انتخاب گزینه لازم برای قانون فراگیر تأمین اجتماعی، قانون اساسی مدنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده و بایستی سیستمی طراحی شود تا نحوه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت و کارفرمایان بسیار شفاف، روشن و قابل استفاده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز