خبرگزاری کار ایران

فرماندارمرکز استان مازندران:

سرشماری راهی برای تحقق توسعه کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۶۴

در استان مازندران و شهرستان ساری بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین بخش ها از نظر اشتغال و آمار ثروت از اهمیت ویژه ای برخودار است.

جواد واحدی، فرماندار مرکز استان با مطلوب دانستن روند اجرای سرشماری عمومی گفت: سرشماری کشاورزی با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال آمارگیری و اطلاعات در شهرستان ساری صورت میگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری جواد واحدی فرماندار مرکز استان طی گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سرشماری کشاورزی، با بیان اینکه سرشماری کشاورزی از پنجم مهر ماه در شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد، اظهار داشت: در استان مازندران و شهرستان ساری بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین بخش ها از نظر اشتغال و آمار ثروت از اهمیت ویژه ای برخودار است.

واحدی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی در شهرستان ساری در ۴۱۱ روستا در ۶ بخش صورت میگیرد، ابراز داشت: سرشماری برحسب خانوار قریب به ۵۷ درصد پیشرفت داشته است.

رییس ستاد سرشماری کشاورزی شهرستان باتاکید براینکه در روستاهای بالادست شهرستان نزدیک به ۷۰ درصد غیر ساکن هستند، خاطر نشان کرد: اطلاعات از طریق دهیاران و شورا ها دریافت میگردد.

وی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی در شهرستان ساری ۴۲ هزار بهره بردار کشاورزی، ۵۴ هزار خانوار روستایی را شامل می شود، بیان کرد: با همکاری خوب جهاد کشاورزی و فرمانداری تاکنون سرشماری کشاورزی با ۴۳ مامور آمارگیر روال عادی خود را طی نموده است.

مسئول دولتی شهرسان با یادآوری اینکه این سرشماری نقش پایه‌ای در نظام ملی آمارهای کشاورزی کشور ایفا می‌کند اظهار کرد: بی‌گمان سرشماری راهی برای تحقق توسعه کشور است.

فرماندار ساری همکاری دهیاران، شورا و مردم با آمارگیران را خوب ارزیابی کرد و گفت: آمار دقیق و به موقع در اقدام‌ها و تصمیم‌گیری‌های کشوری و استانی و شهری بسیار مهم است.

جواد واحدی با بیان اینکه شهرستان ساری در شرف کارها و فعالیت های بزرگی است، بیان کرد: برای رسیدن به توسعه نیاز به عزم مدیران است و مشارکت مردمی.

وی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی از پنجم مهر امسال آغاز شده است، تصریح کرد: این سرشماری ۱۸ آبان ماه جاری به پایان می رسد. -

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز