خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران:

هشت سال دفاع مقدس، اولین تجربه پدافند غیرعامل در کشورمان بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۳۰

مهمترین سرمایه هر کشور منابع انسانی کارآمد آن جامعه است و دشمنان نیز با شناخت این عامل مهم سعی می نمایند با عملیات مختلف و تهاجم سایبری سرمایه انسانی را هدف قرار دهند.

مراسم صبحگاه مشترک پدافند غیر عامل در شهرستان بابل با حضور نبوی، مدیر کل پدافندغیرعامل استانداری مازندران در سپاه ناحیه بابل برگزارشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابل، مدیر کل پدافند غیرعامل مازندران در این مراسم، ضمن تبیین اهداف سازمان پدافندغیرعامل از قبیل تهدید شناسی، حفاظت از زیرساخت های انقلاب و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، گفت: امنیت یکی از نیاز های ضروری هر جامعه ای است که برقراری آن به دوش نیروهای نظامی و انتظامی کشور قرار دارد و در همین راستا باید این نکته را ابراز کرد که کشور عزیزمان در منطقه از نظر امنیت، امن ترین کشور منطقه است.

وی با بیان اینکه در واقع هشت سال دفاع مقدس اولین تجربه پدافند غیرعامل در کشورمان بود، ادامه داد: علاوه بر ایجاد جنگهای فیزیکی که باعثناامنی در جوامع می شود؛ دشمنان نظام، اکنون از راههای نرم افزاری شروع به مقابله با جامعه ی اسلامی ما کرده اند و بنیاد خانواده ها را نشانه گرفته اند و ملت عزیز ما همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس قهرمانانه در مقابل دشمنان قسم خورده نظام ایستادند باید در این جبهه نیز به هوش بوده و پیروز از میدان خارج شوند.

نبوی، توسعه علم مبتنی بر امکانات داخلی و تبدیل آن به فناوری را یکی از راه های مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ نرم دانست و با اشاره به اهداف سند چشم انداز در افق ۱۴۰۴ که ایران را در جایگاه اول منطقه ترسیم نموده اضافه کرد: برای دستیابی به چنین هدفی لازم است با تکیه بر امکانات درونی هرچه بیشتر برای تقویت علمی خود تلاش کنیم و این علم را به تکنولوژی تبدیل نموده و با کمک مراکز صنعتی به تولید و ثروت برسانیم تا اقتدار کشور محفوظ بماند.

این مقام مسئول افزود: مهمترین سرمایه هر کشور منابع انسانی کارآمد آن جامعه است و دشمنان نیز با شناخت این عامل مهم سعی می نمایند با عملیات مختلف و تهاجم سایبری سرمایه انسانی را هدف قرار دهند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران، تلاش دشمن به منظور تاثیر گذاری بر زیر ساخت های کشور، از جمله جاده ها، سد ها، صنایع و کارخانجات از طریق عملیات سایبری را شیوه جدید آنان برشمرد و اضافه کرد: امروزه تهاجم سایبری جای تهاجم فیزیکی و سخت افزاری را گرفته است. لذا باید بکوشیم تا در این عرصه نیز جایگاه خود را ارتقاء دهیم.

در حاشیه این صبحگاه مشترک ملائی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان بابل با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر هوشیاری کامل افزود: ماموریت مهم پدافند غیر عامل تلاش برای شناسایی، کنترل تاثیر تهدید ها، مدیریت و کاهش و به صفر رساندن آن هاست.

وی تصریح کرد: امروز ما در شرایطی قرار داریم که جنگ نرم وارد خانه ها شده است و برای مقابله با دشمنان، پدافند غیر عامل به دنبال آن است که با رصد دقیق، عوامل تهدید کننده کشور را شناسایی و پایش نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز