خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی کشور:

بیماری تالاسمی محدود کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۴۷

از پزشکان و مردم انتظار داریم بچه های تالاسمی را بعنوان یک بیمار نگاه نکنند بلکه بعنوان یک فرد توانمند به آنها نگاه کنند.

عضو هیئت رییسه انجمن تالاسمی کشورگفت: از پزشکان و مردم انتظار داریم بچه های تالاسمی را بعنوان یک بیمار نگاه نکنند بلکه بعنوان یک فرد توانمند به آنها نگاه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رامسر، مجید آراسته در همایش ملی تالاسمی، فرصت ها و چالش ها با اشاره به اینکه استان های شمالی و استان های همجوار از استان های تالاسمی خیز هستند اظهار داشت: جمعیت ناقلین تالاسمی در استان های شمالی بیش از ۱۳ درصد است و بیشترین شیوع را در این مناطق داریم که باید به تالاسمی به شکل دیگر در جامعه نگاه شود.

وی افزود: باید دید ما نسبت به بیماران تالاسمی عوض شود واز پزشکان و مردم انتظار داریم بچه های تالاسمی را بعنوان یک بیمار نگاه نکنند بلکه بعنوان یک فرد توانمند به آنها نگاه کنند.

آراسته با بیان اینکه بازآموزی مروری بر مسائل و آخرین یافته های علمی است، گفت: اجرای مدیریت تمام برنامه های همایش توسط بچه های تالاسمی انجام شده است که این نشان می دهد تالاسمی محدود کننده نیست بلکه شور و انگیزه، زندگی که با داشتن یک بیماری می توانند زندگی را در دست بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه تالاسمی یک الگوی موفق در جامعه است، اظهارداشت: باید از بچه های تالاسمی بعنوان یک الگوی موفق در اجتماع نگاه کنیم و نباید بصورت یک فرد بیمار به آنها نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در این همایش مسائل پزشکی توسط پزشکان و بخشی برای بیماران تالاسمی، فرصت ها و چالش های آنهاست، اذعان داشت: هدف از این همایش دور جمع بودن افراد برای یک دگرگونی در دید و نگرش است نه به صرف یادگیری مطالب صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز