خبرگزاری کار ایران

در حاشیه حضور استاندار مازندران در بیمارستان رازی قائم شهر مطرح شد؛

داشتن یک برنامه جامع درمانی در حوزه بهداشت و درمان برای بیماران تالاسمی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۸۶

عارضه افزایش آهن خون در بیمار تالاسمی بر اثر تزریق خون به‌وجود می‌آید که بیماران با مصرف به موقع داروهای تزریقی و خوراکی آهن‌زدا از عوارض مهلک و بعدی آن جلوگیری می‌کنند.

مدیر عامل انجمن تالاسمی قائم شهرگفت: از سال ۸۸ مشکلات دارویی همچون سونامی آثار تخریبی زیادی بر پیکره بیماران تالاسمی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، محمد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در قائم شهر در مورد نتایج دیدار استاندار مازندران از بخش تالاسمی این بیمارستان اظهار داشت: مشکلات دارویی همچنان وجود دارد و در این سال‌ها بسیاری از بیماران تالاسمی ما با عوارض شدید جسمی و روحی حاصل از کمبود داروهای آهن‌زدای روبرو شدند که در صورتی که این روند ادامه پیدا کند تبعات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون اطلاعات ۲۴۰ بیمار تالاسمی را در شهرستان گردآوری و بازخوانی کردیم گفت: دو بیمارستان رازی و ولی‌عصر(عج) در قائم شهر کارهای درمانی بیماران تالاسمی را انجام می‌دهند.

علیزاده با اشاره به کمبود داروهای مورد استفاده بیماران تالاسمی اظهار داشت: عارضه افزایش آهن خون در بیمار تالاسمی بر اثر تزریق خون به‌وجود می‌آید که بیماران با مصرف به موقع داروهای تزریقی و خوراکی آهن‌زدا از عوارض مهلک و بعدی آن جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال ۸۸ تاکنون نه تنها مشکلات کمبود این داروها برطرف نشده بلکه در حال حاضر بابت تحویل دارو و لوازم مصرفی به بیماران مبلغ قابل توجهی اخذ می‌شود که برخی از خانواده‌هایی که از نظر مالی ضعیف‌ترند به خاطر همین میزان مبلغ از گرفتن دارو خودداری می‌کنند و این در حالی است که از گذشته‌های دور درمان بیماران خاص همواره رایگان بوده است.

عضو هیئت مدیره موسسه جوانان تالاسمی با گلایه از وزارت بهداشت و درمان و روندی که بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی در تحت پوشش قرار دادن مسائل درمانی بیماران تالاسمی در پیش گرفته‌اند، گفت: تنها خواسته ما داشتن یک بسته جامع درمانی برای بیماران تالاسمی است و آن اینکه کی خون تزریق کنیم، چه دارویی و اینکه چه ساعت‌هایی داروهایمان را مصرف کنیم، چه زمانی آزمایشاتمان را انجام دهیم و دیگر مسائل و اینکه تمام این‌ها هزینه‌ایی برای بیمار نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تمام این خواسته‌ها برای ۱۸ هزار و ۶۰۰ بیمار تالاسمی کشور هزینه زیادی را بر دوش دولت نمی‌گذارد گفت: در بسیاری از کشورها درمان تالاسمی نه تنها رایگان بوده بلکه بیماران تالاسمی از حقوق و مزایای اجتماعی بالایی برخوردارند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی قائم شهر خاطر نشان کرد: دکتر فلاح اولین استانداری است که از بخش تالاسمی بیمارستان رازی بازدید به عمل آورده و طی این بازدید، با صدور دستوراتی خواستار بهبود شرایط درمانی و دارویی بیماران تالاسمی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز