خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی قائم شهرخبر داد؛

افتتاح کلانتری در شهرداری قائم شهر

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۸۴

۸۰ درصد ازپرونده اختلاف خانوادگی که وارد کلانتری ها می شود با فعالیت دایره مشاوره منجر به سازش می شود.

فرمانده نیروی انتظامی قائم شهرگفت: ۸۰ درصد ازپرونده اختلاف خانوادگی که وارد کلانتری ها می شود با فعالیت دایره مشاوره منجر به سازش می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، محمدرضا قدمی در نشست خبری که بمناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه از امروز برنامه های هفته ناجا در شهرستان اجرا می شود اظهار داشت: برگزاری صبحگاه مشترک با حضور امام جمعه و مسئولین شهرستانی از جمله این برنامه ها بود که صبح امروز برگزار شد که در آن از ۵۲ نفر از کارکنان تلاش گر نیروی انتظامی تجلیل بعمل آمد.

قدمی به فعالیت های نیروی انتظامی قائم شهر اشار کرد و افزود: از جمله اقداماتی که از اردیبهشت سالجاری در قائم شهر راه اندازی شد و آغاز به کار نمود پلیس فتا است.

وی فتا را مخفف فضای تولید و تبادل اخبار و اطلاعات عنوان کرد و تصریح نمود: یکی از جرمهایی که توسط پلیس فتا پیگیری می شود کلاهبرداری و اخذ وجه نقد از حساب مردم است که در این مدت ۳۰فقره پرونده کشف و ۲۲ نفر دستگیر شدند و مبلغ ۷۷۰ میلیون وجه نقد به صاحبان حساب برگردانده شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قائم شهر ادامه داد: در سال گذشته پاکسازی میادین از جمله میدان ولایت توسط نیروی انتظامی انجام شد که قبل از اجرای طرح به مردم اطلاع رسانی شد و نتیجه عملکرد موجب رضایت شهروندان گردید.

قدمی به برپایی نمایشگاههای مختلف، ساماندهی چهارشنبه بازار با همکاری مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی همچنان در بازار مستقر هستند و بمنظور راحتی کار، فردا افتتاح کلانتری شهرداری انجام می شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در جمع آوری اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم موفق عمل کرده و فعالیت این افراد به صفر رسیده و افراد شناسنامه دار، کاملا تحت کنترل می باشند و بصورت روزانه و هفتگی احضار می شوند تا دست از پا خطا نکنند.

این مسئول یادآور شد: در شش ماهه اول سال جاری، در بحثتماس های مردمی با پلیس ۱۱۰ افزایش ۱۰۵ درصدی داشتیم که این امر حاکی از رضایتمندی مردم و شهروندان از عملکرد نیروی انتظامی است.

قدمی با بیان اینکه در بخش توفیقات خودروهای مختلف نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش داشتیم خاطر نشان کرد: در تصادفات خسارتی ۸۸ درصد و تصادفات فوتی ۴۶ درصد کاهش و در بحثتصادفت منجر به جرح ۳۴ درصد افزایش داشته ایم.

وی افزود: در بحثسرقت نسبت به دوره قبل، ۱۶ درصد کاهش و در بخش کشفیات سرقت ۳۳ درصد افزایش، دستگیری سارقین ۳۸ درصد و دستگیری معتادین ۵۵ درصد افزایش داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی قائم شهر دستگیری معتادین و کاهش سرقت را مرتبط دانست و اظهار داشت: فرد معتاد از کوچکترین چیز بمنظور فروختن و تهیه مواد مخدر استفاده می کند و همین امر باعثافزایش سرقت می شود.

قدمی به افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در قائم شهر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه هم در بخش مواد مخدر صنعتی و هم سنتی عملکرد خوبی داشته ایم که این موضوع بر کاهش سرقت و مزاحمت خیابانی تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه در کلانتری ها دایره مشاوره و مددکاری راه اندازی شد اظهار داشت: ۸۰ درصد پرونده اختلاف خانوادگی که وارد کلانتری ها می شود با فعالیت دایره مشاوره منجر به سازش می شود.

این مسئول همچنین به طرح نگهبان محله اشاره کرد که با هماهنگی محلات منطقه شهری تقویت شد و موجب آرامش و امنیت محل سکونت شهروندان گردید.

قدمی از برگزاری رزمایش ویژه نیروهای عملیاتی ناجا، همایش پیاده روی خانوادگی و ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی توسط بهیاری ناجا و گفتگوی چهره به چهره با مردم بعنوان برنامه های هفته نیروی انتظامی نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز