خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۹۷ نفر تابستان امسال در سواحل مازندران غرق شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۱۴

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن ۹۷ نفر تابستان امسال در سواحل مازندران خبرداد. / ۷۷ درصد از غرق شدگان غیر بومی بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی آمار غرقی در سواحل مازندران، گفت: ۹۷ نفر تابستان امسال در سواحل استان غرق شدند.

علی عباسی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد از غرق شدگان غیر بومی بودند، اظهار کرد: از مجموع موارد غرق‌شدگی در چهار ماهه نخست امسال ۹۱ نفر مرد و شش نفر زن بودند. همچنین از این تعداد۵۷ درصد مجرد و ۴۳ درصد متاهل هستند.

وی بیان کرد: در این مدت شهرستان های نوشهر با ۱۶، محمودآباد با ۱۵ و بابلسر با ۱۲ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند. این در حالی است که شهرستان بهشهر تنها شهری است که هیچ گزارشی از مرگ بر اثر غرق شدگی در آن به ثبت نرسید.

عباسی گفت: از مجموع موارد غرق‌شدگی در چهار ماهه نخست امسال، ۹۷ نفر در محدوده خارج طرح و تعداد ۳ نفر در داخل طرح جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: براساس آمارها سطح سواد غرق شدگان به ترتیب دبیرستان با ۲۹، دانشگاهی با ۲۱، دیپلم و دبیرستان هر کدام با ۱۶، ابتدایی با ۱۲ و بیسواد با ۳ مورد در پزشکی قانونی استان به ثبت رسید.

وی بیان کرد: آمارهای موجود نشان می‌دهد که بیشتر شناگران در ساعات ۱۷ تا ۲۰ با تعداد ۳۸ نفر غرق شدند و پس از آن بین ساعت ۱۴ تا ۱۷ با ۲۹ نفر اتفاق افتاد.

تهرانی ها رکورد دار غرق شدگی در استان

مدیرکل پزشکی قانونی استان خاطرنشان کرد: بیشترین آمار غرقی‌ها در چهار امسال با ۲۳ نفر مربوط به تهرانی‌ها و مازندران با ۲۲ و خراسان رضوی با ۱۲ نفر در رتبه بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: براساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۴۴، شهریور با ۳۴، تیر با ۱۵و خرداد با ۴ مورد است.

عباسی افزود: بررسی‌ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال هستند و پس از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۳۰ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۲۰ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی درباره کاهش ۵۲ درصدی آمار غرق شدگان گفت: بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری‌های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداوسیما، خبرگزاری‌ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارائه راهکارهای مناسب مسئولان استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری در کاهش این آمار مثمر ثمر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز