خبرگزاری کار ایران

مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی:

مازندران از نظر نحوه رسیدگی به دعاوی وسازش آراء از رتبه بالایی در کشور برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۷۷

در سطح کشورآموزش قانون کار وآیین دادرسی کار ومقررات ودستورالعمل های صادره مازندران از نظر نحوه رسیدگی به دعاوی وسازش آراء از رتبه بسیار مناسبی در کل کشور برخوردار است

کلاس آموزشی قانون ومقررات کارو دیوان عدالت اداری با حضور ظریفی آزاد مدیر کل روابط کار وجبران خدمت وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی وحجت الاسلام کرمی رییس شعبه ۱۸ ونایب رییس کمیسیون های تخصصی کارو تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری و معاونت مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان وکلیه روسا وکارشناسان روابط کار مازندران در شهرستان تنکابن برگزار گردید.

به گزارش ایلنا، علیرضا عموزاد خلیلی معاون روابط کار وسرپرست معاونت تعاون در ابتدای جلسه با تشریح و ظایف معاونت روابط کار, این حوزه در مازندران گفت: روابط کاربه معنای روابط بین کارفرما و کارگر در محل کار یابین کارفرمایان یا اتحادیه های آنها و سندیکاهای کارگری است.

وی افزود: هدف روابط کار پیشبرد مناسبات سالم کار است به طریقی که هم به اصول سازمان بین المللی کار احترام گذاشته شود و هم در افزایشات امنیت شغلی با تامین و تضمین درآمد و توزیع منصفانه آن و همچنین توسعه متوازن اقتصادی و اجتماعی موثر باشد.

معاون روابط کارادارکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین کلیه واحدهای مستقر در اداره روابط کار استان - ارجاع مکاتبات به کارشناسان و نظارت بر روند کاری آنها و برنامه ریزی جهت کاهش اختلافات کارگران و کارفرمایان به عهده رییس روابط کار می باشد.

عموزاد با اشاره به تعامل خوبی بین تشکلات کار فرمایی و کارگری طی چند سال اخیر بوجود آمده است گفت: برگزاری اینگونه همایش وکلاس آموزشی وارائه راهکارهای مناسب که موجبات ایجاد وحدت رویه در رسیدگی به دعاوی کارگری وکارفرمایی موجب افزایش سطح علمی همکاران ونهایتا " افزایش رضایتمندی طرفین دعوی از مراجع حل اختلاف کار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مراجع حل اختلاف می بایست ضمن تلاش در سازش اختلافات، در رسیدگی به دعاوی وفق قانون، مقررات و دستورالعمل های صادره اقدام وحکم به عدالت صادر نمایند گفت: روابط کار فرآیند تصمیمات هم آهنگ در چارچوب شرایط سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی بمنظور تنظیم روابط کارکنان و مدیریت در جهت رعایت حقوق طرفین است.

در ادامه کرمی رییس شعبه ۱۸ ونایب رییس کمیسیون های تخصصی کارو تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری نیز ضمن تاکیدبرآموزش قانون وآیین رسیدگی دیوان عدالت اداری اعلام داشت: مازندران از لحاظ نحوه رسیدگی، استدلال در آراء وهمچنین تعداد رای های تایید شده مراجع حل اختلاف رتبه سوم را در کشور داشته وآراء هیات تشخیص وهیات حل اختلاف به ندرت نقض میگردد.

در پایان ظریفی آزاد مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: در سطح کشورآموزش قانون کار وآیین دادرسی کار ومقررات ودستورالعمل های صادره مازندران از نظر نحوه رسیدگی به دعاوی وسازش آراء از رتبه بسیار مناسبی در کل کشور برخوردار است و این میسر نگردیده مگر با درایت مدیران حوزه روابط کار در این استان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز