خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران:

اصلی ترین نهادی که در توسعه هر جامعه نقش دارد، آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۴۴

اصلی ترین نهادی که در توسعه هر جامعه نقش دارد، آموزش و پرورش است واگرنظام تعلیم و تربیت نبود قطعا این توانمندی وجود نداشت ونمی توانستیم مدیریت جامعه را در دست بگیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: سیاست های آموزش و پرورش استان مازندران در راستای سیاست های وزیر آموزش و پرورش می باشد تا علاوه بر حل مشکلات موجود، بسترهای جدیدی در نظام آموزشی و تربیتی کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " سید علی قاسمی " در جلسه شورای اداری شهرستان قائم شهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشکر از فرماندار شهرستان بخاطر بوجود آوردن فرصت حضور در شورای اداری اظهار داشت: اصلی ترین نهادی که در توسعه هر جامعه نقش دارد، آموزش و پرورش است واگرنظام تعلیم و تربیت نبود قطعا این توانمندی وجود نداشت ونمی توانستیم مدیریت جامعه را در دست بگیریم.

وی ادامه داد: صاحبنظران عقیده دارند پیشرفت هر جامعه، پیشرفت سایر سازمانها را در بر دارد و پیشرفت سازمانها به پیشرفت جامعه منتهی می شود چرا که جامعه را مدیران سازمانها اداره می کنند و مدیران پیشرفته جامعه را بسمت توسعه خواهند برد و اگر آموزش و پرورش پیشرفته داشته باشیم جامعه نیز ترقی خواهد کرد.

قاسمی افزود: آموزش مساوی است با توسعه ی پایدار و اگر خواهان توسعه پایدار جامعه باشیم باید به آموزش نیروی انسانی بپردازیم بهمین منظور، اولین و جدی ترین کارکرد نظام آموزش و پرورش، تربیت فرزندان جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر انسانهای شایسته داشته باشیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد تصریح کرد: اگر در مدرسه مشکل نداشته باشیم در سایر حوزه ها نیز مشکلی نخواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران، تعداد ورودی دانش آموزان در مهر امسال را۴۹۰ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: در کنار ۴۹۰ هزار دانش آموز مازندرانی، ۱۷ هزار سوادآموز و ۴۳ هزار نفر نونهال مهر امسال وارد مدرسه می شوند واین جمعیتی است که آموزش و پرورش مازندران برای آموزش آنها اقدام می کند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار، آموزش پیش دبستانی ها بطور رسمی به عهده ی آموزش و پرورش قرار گرفت و ازهمه دستگاهایی که نسبت به دایر کردن کلاسهای پیش دبستانی اقدام کردند مثل سازمان تبلیغات، بهزیستی، دارالقرآن ها و موسسات قرآنی به جد تقاضا داریم که بر اساس برنامه های آموزش و پرورش آموزش دهند تا دانش آموزانی توانمند داشته باشیم که بهمین منظور، کارگروهای ویژه ای را تشکیل دادیم و برنامه های ویژه آموزشی برای این عزیزان تدوین کردیم.

قاسمی با بیان اینکه قریب به ۴۲ هزار نفر پرسنل آموزش و پرورش از اول مهر وارد کار می شوند اظهار داشت: این در صورتی است که امسال ۱۳۰۰ نفر بازنشست خواهند شد و این رقم به زیر ۴۱ هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۴هزار و ۲۰ مدرسه در قالب ۳ هزار و ۸۷۷ فضای آموزشی و ۲۱ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۴۹ مدرسه دوشیفت است وآمار قابل توجه اینکه بیش از ۴۷۰ مدرسه ما مدرسه خیر ساز است که رقم خوبی است و نشانگر مشارکت خوب خیرین در استان است.

این مسئول به حدود ۲۰ درصد مدارس تخریبی اشاره کرد و اذعان داشت: ما نیازمند جایگزینی هستیم زیرا به لحاظ فنی این مدارس جای تحصیل نیستند، اما بدلیل کمبود جا، به ناچار دانش آموزان در این فضا ساماندهی می شوند.

وی همچنین گفت: بیش از ۳۰ درصد از مدارس ما نا ایمن هستند و به لحاظ تجهیزاتی، سیستمی، فضای عمومی، محیطی و مزاحمت هی فیزیکی مشکل دارند.

قاسمی خاطر نشان کرد: امسال حدود ۵۰۰ مدرسه توسط اداره کل نوسازی و با کمک بسیج سازندگی از اعتبارات دولتی و مشارکت اولیاء بهسازی شد و گرچه حدود ۲ میلیارد تومان برای بهسازی مدارس از سوی استانداری در نظر گرفته شد اما این رقم کافی نیست.

وی از وجود ۲۹۶ مدرسه در قائم شهر خبر داد و افزود: ۴۷ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند و که از این تعداد ۲۶ مدرسه دوشیفته می باشد.

قاسمی، به چالش های موجود در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این نهاد را زمانی تحویل گرفتیم که چالش های پیرامونی بر مسایل آموزش و پرورش سایه افکند و با اینکه ارتباطی به مدیریت و روند کار آموزش و پرورش ندارد اما دامنگیر آن می شود زیرا نهاد گسترده ای است و در همه جا حضور دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: از چالش های درونی نیز می توان به چالش های کیفی و کمی اشاره کرد که از مهمترین چالش های کمی نیروی انسانی است که بر حسب نرم متعادل کشوری مازاد است زیرا حدود ۶۰ هزار ساعت درس، نیروی مازاد داریم و این در حالی است که در حوزه ابتدایی با کمبود نیرو مواجه ایم و با یک نوع تعارض درون سازمانی روبرو شدیم و همچنین در کیفی کردن آموزش و پرورش در روش های تدریس مشکل داریم زیرا نیروها بصورت کیفی بر اساس شاخص ها جذب نشدند.

وی به سیاست های پنجگانه ی وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ساماندهی و بهینه سازی نیروی انسانی که اصلی ترین سیاست وزیر آموزش و پرورش می باشد، ارتقا و بهبود مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه واحدهای آموزشی، توسعه مشارکت در همه زمینه ها، تمرکز زدایی در آموزش و پرورش راههایی است تا بتوانیم از این مشکلات رهایی یابیم.
این سیاستها باعثمی شود تا علاوه بر حل مشکلات بسترهای جدیدی برای نظام آموزشی و تربیتی کشور داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز