خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تاکید کرد؛

ضرورت گسترده تر شدن مبارزه با قاچاق کالا / با برهم زنندگان امنیت مردم به شدت برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۶۸

با قاچاقچیانی که با فعالیت های غیر مجاز و غیر قانونی، امنیت زندگی مردم استان را به مخاطره می اندازند، به شدت برخورد شود. / مبارزه با قاچاق کالا در بازار، باید نظام مند و با برنامه تداوم یابد.

علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، کاهش تورم، رونق فضای کسب و کار، شکوفایی نسبی رشد اقتصادی، فضای آرام و پایدار بازار و امیدواری مردم به آینده را از نتایج برنامه ها و سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید توصیف کرد.

به گزارش ایلنا از ساری؛ یونسی، با اشاره به این که قاچاق در همه ابعاد و حوزه ها از پیچیدگی و گستردگی برخوردار است و باید مبارزه ی در این راستا با گستردگی و اهتمام جدی صورت گیرد، اظهار کرد: افزایش بازرسی ها در حوزه های متعدد، افزایش کشفیات انواع کالاهای قاچاق در استان، اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر اساس نقطه نظرات کارشناسی و تصویب مصوبات کارشناسانه با بهره گیری از شخصیت های مجرب و کارشناس در کارگروه قاچاق کالا و ارز در استان نیز زمینه نا امن کردن زمینه فعالیت قاچاقچیان را فراهم آورده است.

وی، بر فعال کردن کمیته های شهرستانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن اولویت بندی مناطق مازندران در این راستا، تاکید کرد و یاد آور شد: آموزش همگانی همراه با اقدامات و ساز و کارهای فرهنگی، به منظور توجیه افکار عمومی در جهت عدم استفاده از کالای قاچاق، باید در دستور کار کمیته فرهنگی قرار گیرد.

رییس کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان، خاطر نشان ساخت: از تواندمندی رسانه ملی، رسانه های دیداری و شنیداری، مراکز آموزشی و دانشگاهی، علماء، ائمه جمعه، نخبگان، خصوصا از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، در جهت تنویر افکار عمومی به منظور پیشگیری از قاچاق کالا بهره گیری مطلوب شود.

وی، بر همگرایی بیشتر بین بخشی نهادهای مسوول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان شد و تصریح کرد: ساز و کاری برای نظارت بهینه و موثر بر واحدهای صنفی، مبادی قاچاق سوخت، صرافی ها، تعاونی های مرزنشینان و تمامی مصادری که ظرفیت قاچاق در آن ها وجود دارد، طراحی گردد.

یونسی، تاکید کرد: با قاچاقچیانی که با فعالیت های غیر مجاز و غیر قانونی، امنیت زندگی مردم استان را به مخاطره می اندازند، به شدت برخورد شود.

محمد علی پیشنمازی، دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان، نیز در این جلسه، با قدردانی از حجم اقدامات صورت گرفته در این راستا از سوی نهادهای مسوول، یاد آور شد: با توجه به تاثیر دوچندان اقدامات فرهنگی بر اقدامات عملیاتی، باید فعالیت این بخش از سوی کمیته فرهنگی تقویت شود، چرا که می تواند موضوع مقابله را در جامعه نهادینه کند.

پیشنمازی، افزود: مبارزه با قاچاق کالا در بازار، باید نظام مند و با برنامه تداوم یابد و گزارش آن به صورت مستمر، جهت تصمیم سازی ارسال گردد.

وی با بیان این که نظارت در این خصوص باید به صورت مستمر و سیستمی صورت گیرد تا محیط برای فعالیت قاچاقچیان نا امن شود، گفت: خلاءهای قانونی نباید به هیچ وجه مانع عزم و جدیت در مقابله با قاچاق کالا در استان شود.

در این جلسه، اعضا به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و برخی دستگاه های اجرایی عضو، گزارشی از فعالیت حوزه متبوع ارایه نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز