خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران عنوان کرد؛

برنامه های اداره کل بانوان در آستانه سال تحصیلی / مرور خاطرات قدیمی در نمایشگاه بچه های دهه شصتی

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۱۳

مرور خاطرات شیرین بچه های آن دوران به عنوان بچه های سالهای دفاع مقدس و انتقال نحوه زندگی و تحصیل آنها به نسل امروز از جمله اهداف نمایشگاه «در کوچه های بچه های دهه شصتی» است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: خانواده مهمترین رکن از ارکان اجتماع است و پی‌ریزی اصلی و درست آن نقش بسیار مهم و پررنگی در سلامت و صحت نفس جامعه دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، مریم جمشیدی بیان داشت: هر اندازه که شکل‌گیری بنیان خانواده با تعقل و درایت بیشتری صورت گیرد، دوام، پایداری و کیفیت روابط در درون خانواده از عمق بیشتری برخوردار بوده و اعضای آن احساس آسودگی و رضایت خاطر بیشتری خواهند کرد.

وی در آستانه سال جدید تحصیلی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر نقش ویژه زن در اجتماع، اذعان داشت: خوشبختانه یکی از عرصه هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد حضور پررنگ و موثر بانوان بوده، تحصیل علم و کسب مدارج بالای علمی توسط زنان جامعه است.

جمشیدی استفاده بهینه و مطلوب از فضای علمی برای بانوان را نیازمند برنامه ریزی درست و اصولی دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل بانوان و خانواده استانداری از فرصت مطلوب سال تحصیلی به ویژه در روزهای آغازین آن استفاده خواهد کرد و در این رابطه برنامه هایی داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، زن را محور اصلی زندگی دانست و گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، باید مورد توجه بانوان به ویژه بانوان جوان باشد.

وی افزود: در همین راستا برگزاری همایش ویژه مادران جوان با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی و حفظ و نهادینه سازی ارزشهای دینی(مخصوص مادران دانش آموزان) و همایش(نقش مدارس و دانشگاهها در اصلاح سبک زندگی) با حضور اساتید و فرهنگیان از جمله برنامه هایی است که اداره کل بانوان و خانواده استانداری تدارک خواهد دید.

جمشیدی ادامه داد: فرهنگ سازی استفاده از لوازم التحریر داخلی و نفی الگوها و انگاره های فرهنگ وارداتی با تاکید بر شعار سال با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نیز ترویج فرهنگ ملی مذهبی از دیگر برنامه های مهمی است که این اداره کل در ایام سال تحصیلی بر اجرای آن تاکید دارد.

وی برگزاری جشن گلریزان با حضور خیرین و تهیه لوازم التحریر برای کودکان نیازمند، برگزاری جنگ شادی با حضور دانش آموزان(همراه با پوشش لباس محلی و اجرای موسیقی سنتی و محلی مازندرانی، اجرای نمایش و…) و نشست صمیمانه با والدین با عنوان(از خانه تا مدرسه) با محوریت ضرورت نظارت خانواده و مدرسه هماهنگ با هم را از جمله برنامه های پیشنهادی اداره کل بانوان استانداری در ایام سال تحصیلی اعلام کرد.

مریم جمشیدی ابتکاری ترین و جدیدترین برنامه امسال را برپایی نمایشگاه «در کوچه های بچه های دهه شصتی» دانست و افزود: مرور خاطرات شیرین بچه های آن دوران به عنوان بچه های سالهای دفاع مقدس و انتقال نحوه زندگی و تحصیل آنها به نسل امروز از جمله اهداف این نمایشگاه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز