خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

اطلاعات دقیق در سرشماری تحقق در اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۲۴

ارائه اطلاعات دقیق در طرح سرشماری عمومی کشاورزی و آمار اخذ شده نقش بسیار مهم در تصمیم گیری و رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

جواد واحدی فرماندار مرکز استان گفت: ارائه اطلاعات دقیق در طرح سرشماری عمومی کشاورزی و آمار اخذ شده نقش بسیار مهم در تصمیم گیری و رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، جواد واحدی فرماندار مرکز استان طی گفتگو با امور تبلیغات و اطلاع رسانی طرح سرشماری شهرستان ساری در فرمانداری باا شاره به هدف اصلی سرشماری درراستای تامین اطلاعات پایه‌ای مورد نیاز برای برنامه‌ ریزی توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ابراز داشت: باتوجه سهم عظیم بخش کشاورزی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی، داشتن اطلاعات دقیق و بهنگام برای برنامه ریزی های کلان، اجرای سرشماری عمومی از واحدهای تولید کشاورزی را اجتناب ناپذیر می‌سازد.

فرماندار مرکز استان، با تاکید بر اینکه مازندران از قطب‌های مهم کشور در بخش کشاورزی است، اظهارداشت: همکاری و مشارکت جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در اجرای سرشماری کشاورزی درشهرستان ضروری است.

واحدی مشارکت فعال کشاورزان و ثبت دقیق اطلاعات را دو اصل مهم در سرشماری کشاورزی سال ۹۳ عنوان کرد وخاطر نشان نمود: اطلاعات این سرشماری و آمار اخذ شده نقش بسیار مهمی در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیرهای اقتصادی آتی در کشور دارد.

این مسئول دولتی شهرستان ساری اطلاعات درست در اجرای این طرح را در تحلیل های مختلف کشاورزی به منظور توسعه این بخش با اهمیت خواند و اظهار کرد: توزیع مناسب نهاده های کشاورزی، تخصیص مناسب اعتبارات و تسهیلات، توسعه مکانیزاسیون، توسعه بخش صادرات محصولات کشاورزی، رونق اقتصادی کشاورزان، ایجاد اشتغال، افزایش تولیدات و.. از اهداف و برنامه مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی بشمار میرود.

واحدی با تاکید بر همکاری کشاورزان تصریح نمود: ارائه آمار دقیق و درست کشاورزی استان را در جهت رفع مشکلات و زمینه جذب اعتبارات لازم را نیز فراهم میسازد. و زمینه جذب سرمایه گذاران در این بخش را بیشتر فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه سرشماری با اسفاده از تبلت و سامانه یکپارچه جمع آوری الکترونیکی صورت میگیرد، افزود: در این طرح اطلاعاتی چون میزان زمین های کشاورزی، باغات، ماشین آلات کشاورزی، خانه باغ ها، گلخانه ها و… توسط ماموران آمارگیر جمع آوری می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سرشماری سراسری کشاورزی از پنجم مهر ماه تا ۱۸ آبان ماه سال‌جاری به مدت ۴۰ روز در سطح استان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

فرماندار یادآور شد: در راستای مشارکت حداکثری مردم و اطلاع‌رسانی دقیق باید بسترهای لازم از طریق رسانه‌های خبری فراهم گردد.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان ساری گفت: متقاضیان همکاری در این طرح تا بیستم شهریور با مراجعه به سایت مرکز آمار ایران www. amar. org. ir ثبت نام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز