خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبرداد:

فراهم شدن زمینه اعزام هیاتی تجاری از مازندران به آستراخان روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۲۲۸

استاندار مازندران از فراهم شدن زمینه اعزام هیاتی تجاری از مازندران به آستراخان روسیه خبرداد. / تولیدات داخلی باید صادرات محور باشد.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، با اشاره به این که تولیدات داخلی باید صادرات محور باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به رغبت رییس جمهور روسیه به بازار جمهوری اسلامی و فرصت حاصل از تحریم اقلام مواد غذایی بازار امریکا و اروپا از سوی این کشور، در کنار صدور اقلام مورد نیاز، می توان ظرفیت های جدید صادرات به روسیه را شناسایی و مورد بهره برداری قرار داد.

به گزارش ایلنا از ساری، مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که زمینه اعزام هیاتی تجاری از مازندران به آستراخان روسیه در حال فراهم شدن است، بر انجام مکاتبات و تمهید مقدمات لازم در این راستا تاکیدکرد.

فلاح، از برگزاری نمایشگاهی در کشور قزاقستان با حضور استان های مازندران، گلستان و خراسان رضوی در راستای سفر هیات تجاری استاندار منگستائو به استان، خبر داد و گفت: تاسیس اتاق کارآفرینان منگستائو نیز زمینه مطلوبی برای فعالیت و گسترش ارتباطات فی مابین به شمار می آید.

وی، تاکید کرد: تشکل های صنفی، تجاری _ اتاق و اتحادیه صادرکنندگان – برنامه ی جامعی در بخش صادرات ارایه کرد.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که استان های شمالی، ۷۰ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کنند، یاد آور شد: بستر لازم جهت عرضه ی برنج تولیدی به بازار به نحوی که مانع از زیان کشاورز و توجیه اقتصادی فعالیت زراعت برنج باشد، تمهید شود.

فلاح، محصول برنج را محور اقتصاد مازندران دانست و تصریح کرد: ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک و حدود ۸۰۰ هزار تن برنج، سالانه در مازندران تولید می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران، با بیان این که استانداران شمالی با محوریت استان مازندران خواستار ممانعت از واردات بی رویه برنج به کشور از سوی دولت در راستای توسعه بخش کشاورزی هستند، خاطرنشان کرد: هم چنین از دولت انتظار می رود، در بسته های حمایتی از قشر آسیب پذیر، از برنج داخلی استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز