خبرگزاری کار ایران

فرماندار بابلسر:

نظارت بر بهداشت و قیمت‌ها در نوار ساحلی افزایش یابد / مردم از قیمت برخی از اجناس رضایت ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۹۳۶

مردم از قیمت برخی از اجناس رضایت ندارند که لازم است دستگاه‌های نظارتی و تخصصی به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

فرماندار بابلسر بحثنظارت بر بهداشت و قیمت‌های مواد غذایی به‌ویژه در نوار ساحلی را کم‌رنگ دانست و اظهار داشت: مردم از قیمت برخی از اجناس رضایت ندارند که لازم است دستگاه‌های نظارتی و تخصصی به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

به گزارش ایلنا از بابلسر، سید کریم سجادی در جلسه کارگروه سلامت در سالن اجتماعات شبکه بهداشت این شهرستان با تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله جباری امام جمعه فقید بهشهر, به فضایل اخلاقی و ویژگی‌های بارز وی اشاره و بیان کرد: آیت‌الله جباری نخستین امام جمعه شهرستان بهشهر بودند که از ویژگی‌ و فضایل اخلاقی خوبی برخوردار بودند.

وی گفت: آیت الله جباری در طول مدت عمر گرانبهای خویش حتی به عتبات عالیات نیز تشرف پیدا نکردندزیرا دغدغه او، دین، انقلاب و مردم بودند.

وی از از ویژگیهای بارز آیت الله جباری، مردم داری و شرکت در مراسم و یادواره های شهدا یاد کرد وافزود: شاید در بین ائمه جمعه، ایشان بیشترین حضور و سخنرانی را در یادواره های شهدا داشته اند.

وی با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی شهرستان در طول هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۶۳ پروژه با اعتباری حدود ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید که از این تعداد کلنگ هفت خانه بهداشت روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

سجادی با اشاره به اهمیت بحثسلامت عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های جامعه بحثسلامت است که با رشد بی‌رویه شهرنشینی و افزایش بالای هزینه‌های درمانی باید به این مهم توجه جدی‌تری شود.

وی گفت: هرچه بیشتر در حوزه پیشگیری گام‌های مثبتی برداشته شود به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

فرماندار بابلسر بحثنظارت بر بهداشت و قیمت‌های مواد غذایی به‌ویژه در نوار ساحلی را کم‌رنگ دانست و اظهار داشت: مردم از قیمت برخی از اجناس رضایت ندارند که لازم است دستگاه‌های نظارتی و تخصصی به وظایف خود در این حوزه عمل کنند تا موجب رضایتمندی و اعتمادسازی جامعه به دستگاه‌های اجرایی شوند.

وی میزان سن ابتلا به بیماری قلبی، عروقی را نگران‌کننده دانست و از دستگاه‌های دولتی خواست تا نسبت به آگاهی و اطلاع‌رسانی همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان در بحثپیشگیری از این بیماری‌ها داشته باشند.

سجادی درباره رفع مشکلات زباله و پسماند با بیان اینکه مسئولیت جمع‌آوری زباله‌ها با شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست، عنوان کرد: ما به دنبال حل مشکل بصورت متمرکز در شهرستان هستیم.

وی افزود: زمین برای ساماندهی زباله شناسایی شده و در روزهای آتی این مسئله نیز در دستور کار شهرستان قرار خواهد گرفت.

سجادی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و با تاکید به اینکه مسئولان اقدامات لازم جهت رفع مشکلات بهداشتی مدارس داشته باشند، بیان داشت: حساس‌نمودن دانش‌آموزان نسبت به مباحثبهداشتی و اقدامات پیشگیرانه در ارتقاء سلامت کمک شایانی خواهد کرد.

فرماندار بابلسر درباره ساماندهی نیشکر در بهنمیر نیز خواستار راهکار و پیگیری جدی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط شد و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را به‌درستی انجام دهند و در این مسئله نیز صنف قنادان مسئول ساماندهی این کارگاه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نیشکر به‌عنوان محصول بومی منطقه ارزش فراوانی دارد، گفت: هنوز نتوانسته‌ایم شکر سرخ که ارزش غذایی فراوانی دارد را در سبد کالای غذایی خود داشته باشیم.

سجادی ساماندهی و رفع مشکلات پسماند نیشکر بهنمیر را برای توسعه گردشگری مهم برشمرد و افزود: کارگاه‌های استحصال نیشکر و شکر سرخ موظف به رعایت مسائل بهداشتی و ساماندهی زباله ناشی از نیشکر هستند.

وی بسته بندی و شکل مناسب برای محصول شکر سرخ بهنمیر را مهم دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم این محصول فرآوری شده از نیشکر را تبدیل به یک برند کنیم باید برای آن برنامه ریزی دقیق نمائیم.

و گفت: اگر به دنبال توسعه گردشگری در بهنمیر هستیم باید برای بعضی از معضلات شهر از جمله پسماند نیشکر برنامه ریزی و ساماندهی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز