خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور؛

سرشماری عمومی کشاورزی به روش الکترونیکی انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۰۵

حساسیت این سرشماری بسیار بالاست چرا که هر ۱۰ سال یکبار انجام می شود و آمار برآمده از این سرشماری برای یک دهه پایه برنامه ریزی امنیت غذایی کشور خواهد بود.

ستاندار مازندران گفت: سرشماری عمومی کشاورزی سال ۹۳ استان در مهرماه و ظرف مدت ۴۳ روز انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان بیان داشت: همه ما به نقش ویژه و جایگاه مهم آمار صحیح و بهینه در تدوین برنامه های توسعه واقفیم.

وی افزود: امروزه بخش کشاورزی به لحاظ سهم و جایگاهش در اقتصاد، محل توجه فراوان قرار دارد و از همین روست که برخورداری از داشته های آماری دقیق در این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود.

فلاح با بیان اینکه در دنیای امروز هر کار دقیق و درست بر پایه آمار صحیح انجام می شود، تصریح کرد: حساسیت این سرشماری بسیار بالاست چرا که هر ۱۰ سال یکبار انجام می شود و آمار برآمده از این سرشماری برای یک دهه پایه برنامه ریزی امنیت غذایی کشور خواهد بود.

استاندار مازندران زمان اجرای این طرح را مهرماه امسال اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور سرشماری به روش الکترونیکی انجام می شود.


وی ادامه داد: این اقدام نوین نیازمند آموزش های لازم به کاربران و متصدیان و تامین تجهیزات مورد نیاز آنهاست.

نماینده عالی دولت در استان از همه دستگاه های اجرایی خواست تا نهایت همکاری را با عوامل اجرایی سرشماری داشته باشند و تاکید کرد: شهرداری ها می بایست اقدام لازم را در جهت تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری به منظور آگاه سازی مردم انجام دهند.

ربیع فلاح هم چنین از صدا و سیما و سایر رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی همه جانبه، مردم را برای اجرای این سرشماری مهم آماده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز