خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران، در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان:

سرای تجارت مازندران در آستراخان ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۷۶

با رایزنی‌های انجام شده برای احداثسرای تجاری به اجماع رسیده‌ایم و امید است با مشارکت تجار ایرانی این مهم محقق شود و نمایشگاه دائمی نیز برای فروش محصولات احداثگردد.

استاندار مازندران، در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، توسعه تجارت با کشور روسیه را یکی از فرصت‌های مهم برشمرد و یاد آور شد: با توجه به وجود راه‌های زمینی، هوایی و دریایی با تمامی کشورهای همسایه و قابلیت‌های استان در حوزه کشاورزی و صنعتی باید در حوزه صادرات این محصولات اقدامات اساسی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از ساری، فلاح با اشاره به سفر هیات تجاری آستراخان به مازندران، گفت: با وجود اینکه چند ماهی از اتمام این سفر و انعقاد تفاهمنامه های همکاری فی مابین می‌گذرد، متاسفانه هنوز اقدام اساسی در جهت توسعه صادرات صورت نگرفته است.

استاندار مازندران با انتقاد از عدم فعالیت مطلوب و کارآمد دستگاه های اجرایی استان درجهت برطرف کردن موانع پیش روی صادرات، خاطر نشان ساخت: امروز تمام کشورهای دنیا برای صادرات به روسیه برنامه ریزی می‌کنند، ولی با وجود استقبال استاندار آستاراخان از محصولات مازندرانی ما همچنان بدون برنامه عمل می‌کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان اینکه مجوزی برای هیات دولتی جهت سفر به کشورهای منطقه صادر نمی‌شود، گفت: در سفر هیات آستاراخان به مازندران مذاکرات خوبی صورت گرفت و توافقات بسیاری حاصل شد، لیکن حتی یک گزارش از این جلسات تا کنون به بنده ارائه نشده است.

وی افزود: هیات می بایست برای رفع موانع و تنگناها با رایزنی با سفرا گره این مشکلات را باز می‌ نمود که متاسفانه به وظایف خود خوب عمل نکرده است.

استاندار مازندران با تاکید بر احداثسرای تجاری در آستراخان، اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده برای احداثسرای تجاری به اجماع رسیده‌ایم و امید است با مشارکت تجار ایرانی این مهم محقق شود و نمایشگاه دائمی نیز برای فروش محصولات احداثگردد.

فلاح خاطر نشان نمود: شورای سیاست گذاری صادرات باید بصورت مستمر تشکیل جلسه دهد و اتاق بازرگانی نیز می بایست اقدامات اساسی در توسعه صادرات صورت دهد.

علی احسانی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران، نیز با انتقاد از عملکرد سازمان در حوزه صادرات، گفت: بر اساس برنامه ای که در سال گذشته تدوین شده باید رقم صادرات به دو میلیارد دلار افزایش پیدا می کرد که متاسفانه محقق نشده است.

احسانی با اشاره به اینکه برای برطرف کردن چالش های صادراتی فرمهای نظر سنجی به سازمانها ارسال شده است، بیان کرد: متاسفانه سازمانهای متولی بخش صادرات جلساتی با بخش خصوصی برگزار نکرده اند تا برنامه ریزی لازم در جهت برون رفت از مشکلات تدوین شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به مشکلات و چالش های صادراتی استان، یاد آور شد: باید مسئولان حوزه صادرات مسئولیت پذیر و ریسک پذیر باشند تا بتوانند مشکلات را از پیش رو بردارند و از فرصت ها و ظرفیت های توسعه صادرات به نحو بایسته استفاده نمایند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران سازمان ها طی زمان بندی خاصی، برنامه عملیاتی خود در حوزه صادرات را به استانداری ارائه دهند، گفت: پایانه های مازندران باید تقویت شود تا فعالیت های صادراتی استان ارتقا یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز