خبرگزاری کار ایران

دادستان آمل:

اصحاب رسانه در پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۰۲

تاکنون دستگاه قضایی با این مدیران مهرورزانه عمل کرده است اما طبق این چارچوب قانون آنها موظف هستند تا برای صدور مجوز خود اقدام کنند.

دادستان شهرستان آمل با اشاره به فعالیت خبرنگاران با محوریت آزادی بیان تاکید داشت: دستگاه قضایی مخالف آزادی بیان اصحاب رسانه با رعایت چارچوب قانون اساسی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در آمل، علی طالبی عصرامروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران آمل در سالن فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه خبرنگاران انسان‌های پاکی هستند که قطار زندگی‌شان برروی ریل واقعیت حرکت می‌کند، یادآور شد: با توجه به تلاش بی‌وقفه این زحمت‌کشان باید جان خبرنگاران از همه نوع خطرات در امان باشد.

وی با تاکید براینکه باید نسبت به بیمه خبرنگاران توجه و به جد پیگیری شود، ابراز داشت: دستگاه قضایی خبرنگاران را انسان‌های آگاهی می‌داند که هم درک قوی و هم مشکلات و پدیده‌های اجتماعی را حس می‌کند.

طالبی با اعلام اینکه این دستگاه برای اصحاب قلم شرطی نمی‌گذارد، اذعان داشت: برای آزادی بیان خبرنگاران در قانون اساسی چارچوبی آمده که باید براساس آن قانون عمل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت مخالف آزادی بیان نیست، تصریح کرد: فعالان عرصه خبر باید به بیان مشکلات جامعه بپردازند و با ارائه راهکارها این مشکلات را رفع کنند.

طالبی از تشکیل کمیته تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه در دستگاه قضایی خبرداد و گفت: این کمیته به منظور بررسی مشکلات جراید، سایت‌های مجازی و نشریات براساس قانون اساسی تشکیل شده است.

دادستان آمل با اشاره به ساماندهی برخی سایت‌های مجازی و پایگاه‌های تحلیلی در این شهرستان خواستار کسب صدور مجوز از سوی صاحبان این سایت‌ها شد و مطرح کرد: تاکنون دستگاه قضایی با این مدیران مهرورزانه عمل کرده است اما طبق این چارچوب قانون آنها موظف هستند تا برای صدور مجوز خود اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه اصحاب رسانه در پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار هستند، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون با تعامل و همکاری خبرنگاران آمل با دستگاه قضایی در جلوگیری از جرم کمک‌رسان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز