خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

حل کردن مشکلات بخش دولتی با حضور موثر بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۷۱۹

لازمه حفظ تولید و کمک به تولید کننده این است که بازارهای خارجی و صادرات را مدنظر داشته باشیم.

ُرییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان جزء محدود استانهایی محسوب می شود که جمیع فعالیت ها و پتانسیل های کشاورزی را بصورت یکجا داراست اما فقدان زیر ساخت های انبوه بشدت در مازندران حس می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، " دلاور حیدر پور " در نشست مشترک اعضای کمیسیون و دفتر کشاورزی اتاق ایران با مدیران دستگاههای اجرایی و فعالین اقتصادی با بیان اینکه مازندران در بخش تولیدات زراعی، باغی و غیره رتبه قابل توجهی در سطح کشور دارد اظهار داشت: با وجود این شرایط و جایگاه، بدلیل نداشتن زیر ساخت انبوه در برخی موارد رنج می برد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷ درصد از روان آب های حاصل از بارندگی ذخیره می شود افزود: تولیدات ما در این استان وابستگی مستقیم به جریانهای بهنگام رودخانه ای دارد و همین امر باعثمی شود در مواقع کم بارش، دچار خشکسالی شویم.

حیدر پور نگاه مدیریت ارشد استان به فعالیت های کشاورزی را موجب خوشحالی و مباهات برشمرد و تاکید کرد: با همه این وجود هنوز فاصله زیادی تا جبران خسارت های گذشته داریم که برای رفع آن، باید مشکل مزمن کمبود نقدینگی جبران شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به منابع موجود که در اختیار بخش های تولیدی بویژه کشاورزی قرار دارد اشاره کرد و تصریح نمود: این منابع به تنهایی نجات دهنده تولید و کشاورزی نیست و نگاه ویژه و تجدید نظر به واحدهای تولیدی ضروری است.

وی افزود: مازندران از ظرفیت های خوبی بهره مند است و باید از کسانی که در راه استفاده از این مواهب خدادادی سرمایه گذاری می کنند حمایت شوند تا بتوانند در چرخه تولید باقی بمانند.

حیدرنیا به ۱۴۰ هزار هکتار باغ موجود در استان مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: از این مقدار ۱۲۰ هزار هکتار به باغ مرکبات اختصاص دارد که ظرفیت توسعه بیش از ۱۰۰ هکتار در سطح شیب دار را داراست که این امر می تواند زمینه خوبی برای ایجاد اشتغال حفظ منابع آب و خاک در عرصه های این استان باشد.

این مسئول یادآور شد: بخش خصوصی بیش از ۹۵ درصد در تولیدات کشاورزی نقش دارد که باید در مجامع تصمیم سازی و تصمیم گیری نیز حضور پررنگ تری داشته باشد زیرا بسیاری از مشکلاتی که در بخش دولتی وجود دارد با حضور موثر بخش خصوصی قابل حل است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ تشکل بخش خصوصی در کشاورزی داریم افزود: پتانسیل تولید در استان وجود دارد و باید احیا شود که بخشی فنی و بخشی دیگر ظرفیت سازی سرمایه گذاری در زیرساخت هاست که باید توسط تشکل ها ساماندهی شود.

حیدر نیا به صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: لازمه حفظ تولید و کمک به تولید کننده این است که بازارهای خارجی و صادرات را مدنظر داشته باشیم و زمینه رقابت را فراهم آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز