خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبرداد

حضور ٧٠ میهمان خارجی از ٩ کشور در کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو رامسر

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۸۷

استاندار مازندران از حضور ٧٠ میهمان خارجی از ٩ کشور در کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو در رامسر خبر داد.

استاندار مازندران از حضور ٧٠ میهمان خارجی از ٩ کشور در کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو در رامسر خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح، ضمن اعلام خبر فوق گفت: " ٢٧ تا ٢٩ مرداد نخستین کنفرانس بین المللى گردشگرى سلامت با هدف شناساندن قابلیت هاى جالب توجه مازندران در خصوص گردشگرى و سلامت، با حضور کارشناسان نخبه اى از آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان و مهمانان داخلی برگزار خواهد شد. "

فلاح تاکید کرد: متاسفانه در سالهاى گذشته، امکان جذب توریست و سرمایه گذار در مازندران به زیبایى هاى طبیعى محدود مانده است و پتانسیل هاى بزرگ این استان در سایه عدم تبلیغات و فقدان اطلاع رسانى حرفه اى به محاق رفته است؛ امیدواریم با برپایى سلسله کنفرانس ها و فستیوال هاى موضوعى مانند گردشگرى سلامت، استعدادهاى ناب استان به خصوص در گستره منطقه اى شناسانده شود.

او توضیح داد: مازندران به لحاظ نزدیکى به پایتخت، ۳۵۰ کیلومتر نوار ساحلی، سه فرودگاه، جذابیت هاى جنگلى، منابع درمانى طبیعى و… زمینه تبدیل شدن به قطب گردشگری در میان کشورهاى حاشیه دریاى خزر و نیز عضو اکو را داراست و در این کنفرانس توانمندى هاى استان در عرصه " گردشگرى سلامت " تبیین و تشریح خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: آمارهاى جهانى صنعت توریسم را دومین صنعت پردرآمد می‌خوانند، همچنین از حوزه‌ سلامت به عنوان سومین بازار پردرآمد در جهان یاد می‌شود که در کشورهای پیشرفته حوزه سلامت بیش از ۱۰درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد. تلفیق این دو بازار بزرگ برای ایجاد یک بازار مشترک، منجر به ایجاد یک اقتصاد مطمئن و سود آور خواهد شد که مازندران این موقعیت ممتاز را داراست.

فلاح با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه صنعت توریسم در ایران و اتخاذ سیاست هاى راهبردى کارگشا در این راستا، خاطر نشان کرد: مازندران در صورت فراهم آورى زیرساخت هاى لازم مى تواند بازویى توانمند در ارز آورى به کشور بدل شود که همین کنفرانس بین المللى گویاى پتانسیل هاى این مهم است.

او یادآور شد: در کنفرانس گردشگرى سلامت، در کنار شش پنل علمى تخصصى و عمومى زیر نظر هیات علمى؛ نمایشگاه جامعى از تجهیزات پزشکى، گردشگرى سلامت، توانمندى درمانی و طبیعت گردی مازندران در ٧٢ غرفه در رامسر ارائه مى شود؛ در روز پایانى هم با حضور میهمانان، آیین افتتاحیه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل برگزار و بازید از بیمارستانى دیگر در چالوس انجام مى پذیرد تا گوشه اى از روزآمدى و کارآمدى فرایند درمانى استان معرفى شود.

استاندار مازندران از همکارى توامان بخش خصوصى و دولتى در برپایى باشکوه این کنفرانس بین المللى تقدیر کرد و آن را نویدبخش آغاز حرکت هاى بزرگ در استان خواند.

وى از همراهى اتاق اکو، اتاق بازرگانی، دانشگاه علوم پزشکى، معاونت برنامه ریزى استاندارى و سازمان میراثفرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى مازندران و… در خلق و برگزارى این رویداد بزرگ تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز