خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران:

متوسط مصرف سرانه آب در ایران بیش از ۲ برابر استانداردهای جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۶۴۲

سه چهارم کره زمین را آب فرا گرفته و از کل آبهای موجود جهان تنها ۳ درصد آن قابل شرب بوده و از این میزان ۲درصد آن به صورت یخ و یخچال موجود است و تنها یک درصد آن مورد استفاده قرار می گیرد که بخش عمده ای از آن در زیر زمین قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، گفت: ساختار مهندسی و کشاورزی کشور به گونه ای است که متوسط مصرف سرانه آب بیش از ۲ برابر استانداردهای جهانی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، مهندس ذبیح الله ذاکری با اشاره به اینکه آب یکی از نعمات بزرگ خداوند و از منابع مهم محیط زیست است، گفت: هر موجود زنده ای برای زندگی به آب نیاز دارد.

وی، آب را بعد از هوا مهمترین ماده مورد نیاز موجودات زنده دانست و تصریح کرد: سه چهارم کره زمین را آب فرا گرفته و از کل آبهای موجود جهان تنها ۳ درصد آن قابل شرب بوده و از این میزان ۲درصد آن به صورت یخ و یخچال موجود است و تنها یک درصد آن مورد استفاده قرار می گیرد که بخش عمده ای از آن در زیر زمین قرار دارد.

مهندس ذاکری، با بیان اینکه ایران از لحاظ جغرافیایی درمنطقه خشک و نیمه خشک واقع شده، افزود: سهم کشور ایران از کل منابع تجدید شونده در جهان فقط ۳۶ صدم درصد است، در حالی که حدود یک درصد کل جمعیت جهان در این کشور ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، رشد سریع جمعیت و بروز خشکسالی را عامل مهم کمبود آب دانست و افزود: محدودیتهای منابع آب و برداشتهای بی رویه از این منابع، موجب شده تا این منبع حیاتی در حال تضعیف شدن باشد.

مهندس ذاکری، بیان داشت: در شرع مقدس اسلام و دیگر ادیان نیز به اهمیت وضرورت استفاده بهینه از آب به ویژه مصرف درست و اسراف نکردن، اشارهشده است.

وی با تاکید بر اینکه قدر آب را بدانیم و همواره به خاطر بسپاریم که آب با هزینه ای گران و از نقاط بسیار دور دست و با زحمت و مشقت فراوان به دست می آید، گفت: شایسته است با همکاری یکدیگر و مدیریت صحیح و مصرف بهینه قدردان این نعمت خدادادی باشیم و آن را از دست ندهیم.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، با بیان اینکه میزان تقاضای آب در کشور نسبت به عرضه آن با افزایش جمعیت طی سالهای آینده افزایش چشمگیر خواهد یافت، تصریح کرد: به منظور برابری عرضه و تقاضای آب ناچار به مصرف بهینه این ماده حیاتی هستیم.

وی، از تمامی مشترکین استان تقاضا نمود در راستای رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف، در مصرف آب تصفیه شده که به همت و تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب مازندران تامین می شود، نهایت دقت و صرفه جویی را اعمال نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز