خبرگزاری کار ایران

فرماندار بهشهرخبرداد:

واگذاری زمین چیت سازی بهشهر به طلبکاران آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۶۴

زمین۲۰ هکتاری کارخانه چیت‌سازی برای واگذاری به طلبکاران، از ماه قبل آماده شده بود و اکنون پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، از سوی نماینده کارگران، در حال واگذاری به طلبکاران است.

فرماندار بهشهر از آغاز واگذاری زمین‌های کارخانه ورشکسته چیت‌سازی بهشهر به طلبکاران این کارخانه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نورزاد در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مقرر شده واگذاری زمین چیت سازی به طلبکاران از رمضان امسال آغاز شود افزود: زمین۲۰ هکتاری کارخانه چیت‌سازی برای واگذاری به طلبکاران، از ماه قبل آماده شده بود و اکنون پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، از سوی نماینده کارگران، در حال واگذاری به طلبکاران است.

وی میزان طلب کارگران کارخانه چیت‌سازی را ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد ویادآور شد: بیشتر طلبکاران، خواستار دریافت زمین هستند و این طلب با واگذاری زمین کارخانه در خیابان امام خمینی(ره) به صفر می‌رسد.

رئیس شورای تامین شهرستان بهشهر بیان داشت: در مرحله اول تنها واگذاری زمین چیت سازی واقع در خیابان امام بهشهر که دارای ارزش ۴ میلیارد تومانی است انجام می شود که شامل ۸۰ درصد طلب است و افرادی که درخواست پول نقد داشتند در مرحله بعدی به حق و حقوق خود می رسند.

وی درباره آن‌ دسته از افرادی که بابت طلب خود، تقاضای پول نقد دارند، اظهار داشت: برای این افراد که شامل ۲۰ درصد باقیمانده، زمین ۲.۵ هکتاری خیابان شهید باهنر در نظر گرفته شده که دارای ارزشی در حدود ۲ میلیارد تومان است که باید با حساسیت بیشتری تعیین تکلیف شود.

فرماندار بهشهر در ادامه گفت: طلب این ‌دسته از کارگران با فروش زمین خیابان شهید باهنر یا زمین جایگزین آن، پس از واگذاری زمین‌های خیابان امام(ره) پرداخت می‌شود.

فرماندار بهشهر در پایان اظهار داشت: از سال ۸۴ تاکنون، ۴۰۰ کارگر بازنشسته چیت‌سازی، حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌ بودند.

گفتنی است: کارخانه چیت‌سازی بهشهر که بزرگترین کارخانه خاورمیانه در نوع خود بود، از آغاز دهه ۸۰ با رکود و ورشکستگی مواجه شد و طی آن هزاران کارگر، بیکار شدند، بخشی از مطالبات کارگران از طریق فروش تجهیزات پرداخت شد و اکنون ۴۰۰ کارگر، در حال دریافت حق و حقوق قانونی خود هستند که طلب این کارگران، بین دو تا ۵۱ میلیون تومان است.

تنها سرمایه باقیمانده از این کارخانه عظیم، تنها زمین است که بابت بدهکاری‌هایش در حال واگذاری به کارگران است کارخانه چیت‌سازی بهشهر، در ۱۳۱۷ هجری شمسی و در دوره اول پهلوی تاسیس شد، و چنان شکوه و عظمتی داشت که حتی مردم بهشهر و شهرهای اطراف، زمان فعالیت‌های روزانه خود را با صدای " سوت " کارخانه در ساعات‌ مختلف شبانه‌روز، تنظیم می کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز