خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبرداد:

بیشترین مرگ و میر موتورسواران در ساعات تاریکی شب اتفاق می افتد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۹۰۹

در سه ماهه سالجاری تعداد ۲۳۵ نفر در حوادثرانندگی کشته شدند که از این تعداد ۲۱ درصد موتور سوار هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادثترافیکی را ۴۹ نفر(۴۷ مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: که در سه ماهه سالجاری تعداد ۲۳۵ نفر در حوادثرانندگی کشته شدند که از این تعداد ۲۱ درصد موتور سوار هستند.

به گزارش ایلنا به نقل ازروابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان دکتر علی عباسی تصریح کرد: شهرهای بابل با تعداد ۱۱ نفر و قاومشهر با ۷ بیشترین و شهرهای نور، نوشهر، عباس آباد و تنکابن هر کدام با یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

وی خاطر نشان کرد: شایع ترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال با آمار ۵۴درصد فوتی و جوانان زیر ۲۰ سال با ۲۸ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی در خصوص تحصیلات متوفیان تصریح کرد: از کل متوفیات ۹۲درصد دارای تحصیلات دیپلم و پائین تر هستند.

براساس این گزارش ۵۴درصد کشته شدگان موتور سوار در برخورد با خودروی سواری و برخورد موتور با موتور با ۸درصد هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد علت فوت موتورسواران ضربه به سر و شکستگی های متعدد است یادآور شد ۸۲ درصد از فوت شدگان در تصادفات موتورسیکلت ها راکبین تشکیل می دهند.

عباسی در خصوص محل وقوع تصادف موتورسواران گفت: ۶۷درصد از موارد منجر به فوت در مسیرهای برون شهری اتفاق می افتد.

این مقام اجرایی استان با بیان اینکه حوادثناشی از موتورسیکلت از مرگ و میر بالایی برخوردار است و اکثر قربانیان را جوانان تشکیل می دهند آموزش برای استفاده صحیح و بهتر از موتورسیکلت، استفاده از کلاه ایمنی، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نظارت بر حسن اجرای آنها ضروری و اعمال قانون است تا شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز