خبرگزاری کار ایران

در سه ماهه اول امسال؛

راه آهن شمال بیش از ۲۹۴ هزار تن انواع بارها را به مقاصد مختلف حمل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۳۱

در سه ماهه اول امسال قریب به ۲۹۴هزار تن انواع بارها توسط راه آهن شمال به مقاصد مختلف حمل شد که از این میزان۲۵۴ هزار تن بار وارده، ۳۰ هزارتن بار صادره و ۱۰ هزار تن بار جابجا شده در حوزه راه آهن شمال بوده است.

در سه ماهه اول امسال قریب به ۲۹۴هزار تن انواع بارها توسط راه آهن شمال به مقاصد مختلف حمل شد که از این میزان۲۵۴ هزار تن بار وارده، ۳۰ هزارتن بار صادره و ۱۰ هزار تن بار جابجا شده در حوزه راه آهن شمال بوده است. برای جابجایی این مقدار بار تعداد ۵۴۹۹ دستگاه از انواع واگن های باری استفاده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال، مهندس یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال با اعلام این خبر گفت: توانایی راه آهن شمال برای حمل بار درسال حدود ۵ / ۲ میلیون تن است ولی در حال حاضر سهم حمل بارسالانه راه آهن شمال به دلیل موانع و مشکلات موجود، بطور متوسط یک ونیم میلیون تن است که معادل ۶۵% ظرفیت و توانایی آن است.

وی افزود: عمده بارهایی که توسط راه آهن شمال حمل می شود شامل: نفت کوره، کودهای شیمیایی، روغن خوراکی، گاز مایع، زغال سنگ، دانه های روغنی، سیمان، ماشین آلات و… است که برای حمل هر کدام از انواع بارها از واگن های مخصوصی استفاده می شود.

مدیر کل راه آهن شمال بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال قریب به ۲۹۴ هزار تن از انواع بارهای مراکز صنعتی، تولیدی وتجاری از ایستگاه های راه آهن شمال با استفاده از ۵۴۹۹ دستگاه انواع واگن باری به مقاصد مختلف حمل شد که از این میزان۲۵۳ هزار و ۷۳۷ تن بارهای وارده و ۲۹ هزار و ۷۰۰ تن بارهای صادره شده به استان های دیگر و ۱۰ هزار و ۴۸۴ تن نیز در داخل حوزه کاری راه آهن شمال که شامل استانهای مازندران وگلستان وقسمتهایی از استانهای تهران وسمنان می باشد جابجا شده است.

گران پاشا بیشترین نوع بار حمل شده در سه ماه نخست سال رابه ترتیب متعلق به نفت کوره نیروگاه نکا به میزان ۱۷۵ هزار تن و سیمان بندر امیر آباد معادل ۵۴ هزار تن و بعد از آن ذغال سنگ پل سفید و امیر آباد به میزان ۳۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: حجم بار حمل شده سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قریب به ۱۵% کاهش دارد و با پیگیری های بعمل آمده هم اکنون با سیاست های اعلام شده از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت همسان سازی تعرفه حمل بارریلی با جاده ای و اعمال تخفیف ۲۵ درصدی برای بارهای گندم و کودهای ترانزیتی وتخفیف ۱۵ درصدی برای حمل بار در محور امیر آباد به بندر عباس انتظار می رود در ماه های آینده شاهد افزایش میزان حمل بار توسط راه آهن شمال باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز