خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار مازندران صورت می‌گیرد؛

اولین برداشت مکانیزه برنج کشور فردا در فریدون‌کنار

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۶۸

مراسم اولین برداشت مکانیزه برنج کشور با حضور استاندار، در روستای زاهد کلا شهرستان فریدون‌کنار برگزار می‌شود.

مراسم اولین برداشت مکانیزه برنج کشور با حضور استاندار، در روستای زاهد کلا شهرستان فریدونکنار برگزار می‌‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری؛ خلیلی، رییس اداره روابط عمومی و سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مراسم اولین برداشت مکانیزه برنج کشور با حضور استاندار و دیگر مقامات کشوری و استانی در ساعت ۹ روز پنجشنبه، ۱۹ تیرماه ۹۳، در روستای زاهد کلا شهرستان فریدونکنار برگزار می‌‌شود.

وی ادامه داد: برداشت مکانیزه در سطح ۲.۵ هکتار و در مزرعه کشت رقم طارم انجام می‌شود.

خلیلی سطح زیر کشت برنج استان را بالغ بر ۲۲۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: در شهرستان فریدون‌کنار شش هزار و ۵۳۴ هکتار به کشت برنج اختصاص یافته که سطح کشت مکانیزه برنج در این شهرستان در حدود دویست هکتار بوده است.

رییس اداره روابط عمومی و سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تمام سطح زیر کشت محصول برنج در شهرستان فریدون‌کنار از ارقام محلی است گفت: فریدون‌کنار با عملکرد ۵.۵ تن در هکتار بیشترین عملکرد ارقام محلی را در سطح استان داراست و صد درصد برداشت برنج در این شهرستان به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۳۶ هزار و پانصد تن شلتوک از شالیزارهای فریدونکنار برداشت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز