خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران شورای شهر قائم شهر:

اجرای طرح ممیزی املاک در شهرداری قائم شهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۳۶

طرح ممیزی املاک طرحی است که برای اجرای آن در قائم شهر اگر بخواهیم طبق روال قانونی به یک شرکت دارای صلاحیت داده شود حداقل ۳ تا ۴ میلیارد هزینه دارد و این در صورتی است که بودجه ما برای اجرای این طرح ۸۰۰ میلیون تومان است.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر قائم شهر از اجرای طرح ممیزی املاک در شهرداری قائم شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر " فریبرز فتحی " در جلسنه علنی شورا با بیان اینکه اعضای شورا باید وقت و انرژی خود را برای مسائل زیربنایی شهر بگذارند گفت: متاسفانه شهرداری قائم شهر اگر بصورت ریز بررسی شود ۲۰ مشکل عمده دارد.

وی افزود: طرح ممیزی املاک طرحی است که برای اجرای آن در قائم شهر اگر بخواهیم طبق روال قانونی به یک شرکت دارای صلاحیت داده شود حداقل ۳ تا ۴ میلیارد هزینه دارد و این در صورتی است که بودجه ما برای اجرای این طرح ۸۰۰ میلیون تومان است.

فتحی دامه داد: در ابتدای سال جاری از طریق شهردار پیگیر طرح شدیم که وی گفت طرح در دست مطالعه است و این در حالی است که تا اواسط اردیبهشت هیچ نتیجه ای در پی نداشت و کسی که طرح را مطالعه می کرد چیزی از ممیزی املاک نمی دانست.

عضو شورای شهر از اجرای قانون نوسازی، تولید بانک اطلاعات و کروکی از آخرین وضعیت املاک و معابر سطح شهربعنوان اهداف اجرای طرح ممیزی املاک نام برد و افزود: اگر این طرح در شهرداری قائم شهر اجرایی شود حداقل ۱۰ میلیارد تمان به خزانه شهرداری اضافه می شود.

وی از مزیت این طرح به راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور پروانه اشاره کرد و گفت: در این صورت هیچ ماموری در شهرداری یک قانون را سلیقه ای تفسیر و اجرا نمی کند.

فتحی از دستاوردهای این طرح به شناسایی تعداد دقیق پلاک های مسکونی، تجاری، اداری و زمین های بایر اشاره کرد و گفت: تنها ۳۰ درصد پلاک های تجاری در سطح شهر شناسایی شده است.

وی همچنین ادامه داد: بروز شدن آمار و اطلاعات موجود شهری، شناسایی انواع ساختمانهای تخریبی، تشکیل پرونده های مربوطه در کمیسیون ماده ۱۰۰ و رسیدگی به تخلفات ساختمانی از دیگر دستاوردهای طرح ممیزی املاک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز