خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری قائم شهر:

بیشترین ورودی پرونده ها در محاکم دادگستری قائمشهر مطالبه طلب است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۳۲

تاکنون در بخشهای مختلف اعم از جزایی، حقوقی و خانواده توانستیم موفقیت های نسبتا خوبی داشته باشیم و با وجود همه مشکلات و کمبودها هنوز با نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم و باید سعی کنیم به آن جایگاه برسیم.

رییس دادگستری شهرستان قائم شهر گفت: محور اساس کار دستگاه قضایی شهرستان کیفیت، سرعت و دقت در رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، " حجت الاسلام سید جواد برهانی " در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محور اساس کار دستگاه قضایی شهرستان کیفیت، سرعت و دقت در رسیدگی است اظهار داشت: در بحثسرعت در رسیدگی با استاندارد سازی های انجام شده به لحاظ کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد هنوز فاصله داریم.

وی افزود: یکی از مطالبی که بعضا از سوی مراجعین بعنوان عامل نارضایتی مطرح می شود اطاله دادرسی است که این موضوع از گذشته در دستور کار قرار گرفته است و دستورالعمل های مختلفی برای حل این مشکل صادر شده اما ممکن است همچنان مواردی وجود داشته باشد.

رییس دادگستری قائم شهر با بیان اینکه تشکیلات قضایی برابر قانون اساسی و قانون مدون وظایفی را به عهده دارد گفت: در راستای انجام این وظایف و تکالیف مجموعه تشکیلات قضایی قائم شهر، دادسرای عمومی و انقلاب، محاکم حقوقی و جزایی و محاکم خانواده و همچنین شورایهای حل اختلاف مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

حجت الاسلام برهانی با اشاره به اینکه علیرغم کمبودهایی که در بخش قضایی و اداری وجود دارد ادامه داد: در عین حال تلاش بر این است که حتی الامکان از ظرفیت های موجود برای ارائه خدمات قضایی مناسب تر به شهروندان استفاده شود.

وی افزود: تاکنون در بخشهای مختلف اعم از جزایی، حقوقی و خانواده توانستیم موفقیت های نسبتا خوبی داشته باشیم و با وجود همه مشکلات و کمبودها هنوز با نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم و باید سعی کنیم به آن جایگاه برسیم.

برهانی با بیان اینکه پرونده های مسن و قدیمی که تاریخ آن به قبل از سال ۹۰ می رسد در شهرستان اندک است گفت: تدابیری اندیشیده شده تا در ۶ ماهه اول امسال این پرونده ها هم تعیین تکلیف و به آنها رسیدگی شود.

این مسئول میزان رسیدگی به پرونده های قضایی برای هر شعبه بیش از حد نصاب عنوان کرد و افزود: این امرنشانگر عملکرد مطلوب دادگستری شهرستان است.

وی از بیشترین پرونده در محاکم به لحاظ خواسته به مطالبه طلب، طلاق توافقی، مطالبه مهریه، سایر دعاوی غیر مالی و پرونده های خانواده اشاره کرد وگفت: بیشترین ورودی پرونده ها در محاکم دادگستری مربوط به مطالبه طلب بوده است.

برهانی ادامه داد: در هر شعبه خانواده در ماه حداقل ۲۵۰ تا بیش از ۳۰۰ فقره پرونده وارد می شود و به همین میزان نیز رسیدگی می شود همچنین در شعب حقوقی بیش از ۱۴۰فقره پرونده و شعبه جزایی بیش از ۱۲۰ فقره پرونده رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: در دوازده ماهه سال گذشته جمع پرونده هایی که به محاکم حقوقی و خانواده وارد شد ۱۴ هزار و ۱۱۴ فقره پرونده بود که از این تعداد ۱۳ هزار و ۴۶۰ فقره پرونده رسیدگی شد ومجموع ورودی ۱۲ ماهه سال گذشته ۶هزار و ۵۰۰ فقره پرونده جزایی وارد و ۶ هزار و ۳۹۳ پرونده مختومه شد.

رییس دادگستری قائم شهرجمع کل پرونده ورودی به شورای حل اختلاف را در ۳ ماهه اول سال ۲ هزار و ۴۳۵ فقره پرونده اعلام کرد و گفت: به ۲ هزار و ۵۳۸ فقره پرونده رسیدگی که از این تعداد ۲۴۸ فقره منجر به مصالحه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز