خبرگزاری کار ایران

شهردار قائم شهر خبر داد:

وجود نام مقدس شهدا ‌روی این شهرک ویژگی خاصی بوستان خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۰۸

در زندگی شهرنشینی، کارکرد تفریحی بوستان‌ها، به طور مشخص جایگزین قسمتی از کارکردهای تفریحی خانواده، روابط همسایگی، محلی و بازار شده است.

شهردار قائمشهر با اشاره به اینکه لایحه پنج بوستان جدید به‌زودی آماده و به شورا ارسال می‌شود، گفت: جانمایی اولیه بوستان‌های جدید انجام شده است و در صورت تایید نهایی شورای اسلامی شهر ساخت پروژه‌های عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قائمشهر، محمدجعفر حسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه بوستان در قائمشهر ساخته شد، افزود: طراحی و مطالعه ساخت پنج بوستان جدید در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه لایحه پنج بوستان جدید به‌زودی آماده و به شورا ارسال می‌شود تصریح کرد: جانمایی اولیه بوستان‌های جدید انجام شده و در صورت تایید نهایی شورای اسلامی شهر ساخت پروژه‌های عملیاتی می‌شود.

شهردار قائمشهر بوستان شاهد در شهرک شهدا را مهم‌ترین آنها با ویژگی‌های خاصی دانست و خاطرنشان کرد: برای بوستان شاهد حدود ۱۲۰۰ متر مربع زمین در نظر گرفته شده است که ساخت و نصب سردیس شهدا ویژگی خاصِی به این بوستان است.

به گفته وی، وجود نام مقدس شهدا ‌روی این شهرک ویژگی خاصی بوستان خواهد داد و در کنار سردیس شهدا به بیوگرافی آنها نیز پرداخته می‌شود.

حسینی ادامه داد: وسایل بازی کودکان و ورزشی، مبلمان پارکی و محل اسکیت و دوچرخه نیز در تمام بوستان‌ها در نظر گرفته شده است.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه در جانمایی بوستان‌ها نقاط کمتر توسعه‌یافته در الویت قرار گرفته‌اند، گفت: بوستان شهید طالبی در انتهای خیابان شهید مطهری(کتی سر)، بوستان شهرک یثرب، بوستانی در خیابان طالقانی و یک بوستان نیز در کوچه نیما اجرایی می‌شود که پس از پایان مطالعات لایحه آن به شورا ارسال می‌شود.

این مسئول درباره ضرورت افزایش بوستان‌ها در سطح شهر بیان داشت: گسترش شهرنشینی سبب شده تا ایجاد بوستان‌ها برای گذران اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه ضرورتی دو چندان یابد.

وی افزود: با کوچک شدن نسبی مساحت یا عرصه خانه‌ها بر ضرورت ایجاد اماکن عمومی برای تفریح افزوده شد و از طرف دیگر افراد شهرنشین برای فرار از خستگی زندگی و کار در شهر، بوستان‌ها را بهترین محل برای آرامش و رفع خستگی خود می‌دانند.

حسینی تصریح کرد: در زندگی شهرنشینی، کارکرد تفریحی بوستان‌ها، به طور مشخص جایگزین قسمتی از کارکردهای تفریحی خانواده، روابط همسایگی، محلی و بازار شده است.

شهردار قائمشهر با تاکید بر بهداشت روانی، بوستان‌ها را در زمره مراکز تامین کننده بهداشت جان و روان افراد دانست و گفت: شهرداری قائمشهر تلاش می‌کند در راستای وظایف اجتماعی و فرهنگی خود در این حوزه با افزایش بوستان‌ها نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز