خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت و معدن استان مازندران:

تورم با افزایش تولید پائین می آید

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۶۴

براثرسیاست های غلط دولت پیشین در بحثهدفمند شدن یارانه ها ظلم آشکاری به تولید و تولیدگر تحمیل گردید و بسیاری از واحدهای کوچک و بزرگ دچار بحران و یا تعطیل گردیدند.

مهندس داریوش هندویی رئیس خانه صنعت و معدن استان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته صنعت و معدن با اشاره به مشکلات عدیده صنعتگران گفت: امروز و در شرایط کنونی بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان با مشکلات نداشتن سرمایه گردش و نقدینگی روبرو می باشند.

به گزارش ایلنا از ساری، نایب رئیس خانه صنعت و معدن افزود: طی سالهای گذشته بدلیل سوء مدیریت بسیاری از واحدهای صنعتی در مازندران و کشور تعطیل گردیدند و هزاران کارگر خانه نشین شدند.

هندویی تصریح کرد: متاسفانه دولت ها در حوزه حمایت از صنعت به وعده های خود عمل نکردند و هر روز نسبت به روز دیگر شاهد تحمیل فشارهای اقتصادی بر تولیدگر هستیم.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید نگاه به تولید باید تغییرپیدا کند و علی رغم اینکه دولت هزاران، هزارمیلیارد به پیمانکاران بدهکار است خود به عنوان یک کارفرمای بزرگ برخلاف اصل ۴۴ عمل می نماید.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران اضافه نمود: براثرسیاست های غلط دولت پیشین در بحثهدفمند شدن یارانه ها ظلم آشکاری به تولید و تولیدگر تحمیل گردید و بسیاری از واحدهای کوچک و بزرگ دچار بحران و یا تعطیل گردیدند.

هندویی افزود: یارانه ها باید به کسی تعلق بگیرد که کار کند و برای جبران کمبود معیشتی و اقتصادی خود از این محل نیازهای خود را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران دارای ۴ اقلیم آب و هوایی متفاوت است گفت: متاسفانه نگاه مسئولین در این استان به شرایط آب و هوایی خاص گردشگری، دریا و جنگل است و منابع معادن استان که هم مرز سایر استان ها است نادیده گرفته می شود.

هندویی یادآور شد: نبود یک شرکت فولاد در استان مازندران با داشتن ذخایر انبوه معدنی کاملا مشهود و هویدا است و علیرغم مصوبات وپیگیری هایی که انجام گرفته این سهم در ناهمواریهای اداری و بروکراسی سالها است که پرونده اش برزیر میزها مانده است.

وی در پایان با انتقاد از عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات بانکی به واحد های صنعتی و تولیدی گفت: کمتر در دنیا دیده می شود که بهره های بانکی واحدهای صنعتی و تولید دو رقمی باشد و امروز متاسفانه ما شاهد رشد تورم بدلیل تورم و رشد بهره های بانکی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز