خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مازندران:

طرح جامع مبارزه با سیلاب در مازندران، تهیه و تدوین خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۹۲

گام های بسیار خوبی برای مدیریت سیل اخیر مازندران برداشته شد. / مهار آب های استان نیاز به ردیف بودجه اختصاصی دارد.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: بر اساس مصوبه اخیر هیات دولت، استانداری مازندران موظف شد با همراهی دستگاه های اجرایی استان، ظرف مدت یکماه، طرح جامع مبارزه با سیلاب مازندران در سه محور لایروبی رودخانه ها، توسعه درختکاری و پوشش گیاهی در بالادست و جابجایی واحدهای مسکونی حریم رودخانه ها را ارایه نماید.

به گزارش ایلنا از ساری؛ علی نبیان در جلسه مدیریت بحران استان که به منظور هماهنگی در خصوص تهیه ی طرح جامع سیلاب برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام و اقدامات همه نهادها و دستگاه های اجرایی استان در سیل اخیر، خاطر نشان ساخت: دستگاه های اجرایی با اهتمام و جدیت تمام جهت تهیه ی اطلاعات کامل و نهایتا ارایه طرح یاد شده در زمان تعیین شده تلاش نمایند.

نبیان با اشاره به این که باید چالش های واقعی جهت مقابله با آسیب ها و حوادثطبیعی شناسایی شود تا برنامه ریزی صحیح و اصولی در این راستا صورت گیرد، تصریح کرد: جزییات اقدامات لازم، محاسبات اعتباری و تمامی برنامه های لازم آبخیزداری از جمله لایروبی بستر رودخانه ها به منظور ارایه طرح و رقم واقعی اجرای طرح به هیات دولت، باید چند روز پیش از اتمام مهلت یاد شده ارایه شود.

وی افزود: مازندران دارای ۷ هزار کیلومتر رودخانه است که کار در این راستا را بسیار سخت می نماید و نیازمند کار جهادی است.

نبیان ضمن قدردانی از معاون رییس جمهور و دادستان کل کشور، حضور ایشان را در مناطق سیل زده استان بسیار ارزشمند توصیف کرد و یاد آور شد: توضیحات استاندار موجب تصویب مصوبه ی یاد شده گردید و دکتر فلاح به صورت مستمر مسایل سیل اخیر را پیگیری می نمایند.

معاون امور عمرانی استاندار با اعلام این که گام های بسیار خوبی برای مدیریت سیل اخیر مازندران برداشته شد، گفت: مهار آب های استان نیاز به ردیف بودجه اختصاصی دارد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد ۳ کارگروه تشکیل گردد تا کار تهیه ی طرح جامع سیلاب استان را جهت ارایه به هیات دولت بررسی و آماده نماید.

در این جلسه که به ریاست معاون امور عمرانی استاندار برگزار گردید، مسوولان و مدیران اداره کل مدیریت بحران استان، ادارات کل شهری و امور شوراها، روستایی و امور شوراها و دفتر فنی استانداری، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری مناطق ساری و نوشهر، آب منطقه ای، دادگستری استان حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز