خبرگزاری کار ایران

دردومین اردوی سیاحتی، زیارتی و آموزشی بازنشستگان مازندران مطرح شد؛

نباید شرایط به گونه‌ای باشد که روز به روز فقرا فقیر‌تر شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۶۰۰

انتظار داریم بر خلاف رویه مسئولان سابق از حرف‌هایی که زده می‌شود نتیجه‌ای گرفته شود و دیدارهای تنها به نشست و برخاست ختم نشود.

دومین اردوی سیاحتی، زیارتی و آموزشی اعضای هیئت مدیره بازنشستگان و مستمریبگیران کارگری تامین اجتماعی استان مازندران در مشهد مقدس برگزارشد.

به گزارش ایلنا در این اردوی آموزشی که با حضورمدیران کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی و همچنین مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران برگزارگردید نصراله دریابیگی رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران مازندران با بیان مشکلات و دغدغه های بازنشستگان، سرمایه سازمان تأمین‌اجتماعی را بین‌النسلی و متعلق به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان دانست و ادامه داد: مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی بدون استفاده از منابع دولتی ساخته و تجهیز شده‌اند و ۳ بخش درمانی، بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی غیرقابل جداشدن هستند.

سازمان تأمین‌اجتماعی از محل اندوخته کارگران تشکیل شده است

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی از محل اندوخته کارگران تشکیل شده تا در ایام ازکارافتادگی، بیماری و بازنشستگی یاری‌رسان آنان باشد، و این سازمان متعلق به تک، ‌تک افراد جامعه کارگری و مستمری‌بگیران است و سهام‌داران واقعی سازمان کارگران و کارآفرینان هستند.

دریابیگی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی متعلق به همه بیمه‌شدگان است و همه مسائل در این سازمان باید شفاف باشد، تا شرکای تأمین‌اجتماعی به مسائل آن آگاه باشند، افزود: برند سازمان تأمین‌اجتماعی اعتماد و اعتقاد مردم به این سازمان بوده که متأسفانه طی سال‌های اخیر این برند معتبر خدشه‌دار شده است.

با پدیده زیرمیزی به شدت باید از سوی مسئولین سازمان برخورد شود

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمریبگیران مازندران با انتقاد از پدیده زیرمیزی در بخش درمان تامین اجتماعی و برخورد با آن تصریح کرد: درمراکز درمانی ملکی با پدیده زیرمیزی به شدت باید از سوی مسئولین سازمان باید برخورد شود و این موضوع برای صاحبان سازمان تامین اجتماعی اصلا قابل قبول نیست.

دریابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات سازمان تامین اجتماعی طی سالهای گذشته نیز گفت: بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۲ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شد و با گذشت سه ماه از سال ۹۳ مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه شده است و با در نظر گرفتن سود مربوط به بدهی ۶۰ هزار میلیارد تومانی که اعتباری معادل ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌شود، میزان بدهی‌های دولت به این سازمان رقمی معادل ازمرز۱۰۰ هزار میلیارد تومان است گذشته است.

در نظام اسلامی نباید شرایط به گونه‌ای باشد که روز به روز فقرا فقیر‌تر شوند

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران مازندران افزود: در نظام اسلامی نباید شرایط به گونه‌ای باشد که روز به روز فقرا فقیر‌تر شوند بلکه باید همواره در جهت رفع تبعیض‌ها گام برداشته شده و در نتیجه آن اقشار آسیب‌پذیر با خیالی آسوده زندگی کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران بازنشسته بار‌ها به گوش مسئولین رسانده شده است خاطرنشان کرد: انتظار داریم بر خلاف رویه مسئولان سابق از حرف‌هایی که زده می‌شود نتیجه‌ای گرفته شود و دیدارهای تنها به نشست و برخاست ختم نشود.

دریابیگی با اشاره به عمر چندین ساله کانون‌های کارگران بازنشسته استان و شهرستان‌ها گفت: علی رغم اینکه وجود این کانون‌ها می‌تواند کمک موثری به تعامل بیشتر با بازنشستگان و مستمری‌بگیران و ایجاد رابطه بهتر با سازمان تأمین اجتماعی نماید، ولی هنوز در برخی مشکلات از جمله تأمین محل بازمانده و در مکان‌های استیجاری با صرف هزینه‌های گزاف حضور دارند.

کانون های استان و شهرستان فاقد ساختمان ملکی هستند

وی افزود: این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی دارای برخی مکان‌های بلااستفاده بوده و می‌تواند در اختیار این کانون‌ها قرار دهد از سویی شاهد هستیم تمامی کانون‌های بازنشستگان کشوری و لشگری از ساختمان‌های مجهز و مستقل بهره‌مند هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران مازندران بحثخانه‌های مهر کارگران بازنشسته را یادآور شد و گفت: این موضوع از مدت‌ها قبل مطرح بوده و حتی در استان مازندران نسبت به شناسایی برخی مکان‌ها اقدام شد ولی هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

کارت منزلت به کارگران بازنشسته عزت می بخشد

وی به عدم صدور کارت منزلت برای کارگران بازنشسته اشاره کرد و گفت: چندین سال است که صدور این کارت برای ارج نهادن به قشر بازنشسته و بهره گیری از برخی خدمات مطرح شده که هنوز شکل عملیاتی به خود نگرفته و خواستار تسریع این امر هستیم.

دریابیگی به مشکلات ناشی از ارایه برخی خدمات بیمه مکمل و نظارت بر شرکت‌های بیمه گر اشاره کرد و گفت: از زمانی که پرداخت حق بیمه تکمیلی به شرکت‌های طرف قرارداد از سوی خود سازمان صورت می‌گیرد بستر نظارتی بر فعالیت‌های این شرکت‌ها مختل شده و این شرکت‌ها چون طرف حساب با سازمان تأمین اجتماعی هستند دیگر در برابر کانون‌ها جوابگو نبوده و باید فکری اساسی برای رفع این مشکل به عمل آید.

وی با انتقاد از عدم تعهدات بیمه دی در استان مازندران اظهار داشت: این شرکت بیمه در استان مازندران بیش از یک میلیاردو جهارصد میلیون تومان به کانون های استان بدهکار میباشد و طی این مدت علیرغم پیگیری های فراوان هیچ ترتیب اثری داده نشده است و فقط با وعده و وعید معوقات خود را به تا خیر می اندازند.

طرح همسان سازی از مهمترین اولویت و خواسته های بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی است

رئیس کانون کارگران بازنشسته استان مازندران در خاتمه بحثهمسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته را یادآور شد و گفت: امید داریم با توجه به تصویب مجلس و علی رغم پیگیری‌های مکرر جامعه کارگران بازنشسته از سوی رئیس دولت قبلی این موضوع کم کم به فراموشی سپرده نشود.

لازم به ذکر است روسا و اعضاء کانون‌های کارگران بازنشسته شهرستان‌های استان مازندران که شامل ۲۲ کانون و جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر میباشند در این اردوی سیاحتی، آموزشی و زیارتی، به اعم مشکلات خود پرداختندونشستی با محمودی مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی مازندران، علی بابایی مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی مازندران داشته و به بررسی مسایل ومشکلات بازنشستگان پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز