خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن تالاسمی شهرستان قائم شهر:

بیماران تالاسمی، چشم انتظار حمایت مسئولین و خیرین

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۶۴

متاسفانه از سال ۸۹ تاکنون بیماران تالاسمی با کمبود دارو، عدم پشتیبانی مناسب بیمه ها، بالا رفتن تجهیزات خدمات درمانی، افزایش درمان آزمایش گیاهی و بالینی مواجه هستند.

مدیر عامل انجمن تالاسمی شهرستان قائم شهرگفت: از سال ۸۹ تاکنون ۱۲ بیمار تالاسمی به علت کمبود دارو جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر " محمد علیزاده " در جلسه علنی شورای شهر در خصوص هزینه های درمانی بیماران تالاسمی با بیان اینکه از سال ۸۹ تاکنون ۱۲ بیمار تالاسمی به علت کمبود دارو جان خود را از دست داده اند اظهار داشت: اگر روند کمبود دارو میان بیماران تالاسمی ادامه یابد، این امر موجب افزایش مرگ و میر در میان این بیماران می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات گذشته انجمن فقط در حیطه اشتغال و ازدواج بوده است، افزود: متاسفانه از سال ۸۹ تاکنون بیماران تالاسمی با کمبود دارو، عدم پشتیبانی مناسب بیمه ها، بالا رفتن تجهیزات خدمات درمانی، افزایش درمان آزمایش گیاهی و بالینی مواجه هستند.

علیزاده در خصوص هزینه های درمانی بیماران تالاسمی خاطر نشان کرد: ۳۰۰ بیمار و خانواده تالاسمی عضو این انجمن هستند که طبق شناسایی های انجام شده ۱۵۰ خانواده و بیمار توان پرداخت هزینه های درمانی ماهانه خود را ندارند.

وی با اشاره به اینکه انجمن به تنهایی توانایی پرداخت هزینه های بیماران تالاسمی را ندارد اذعان کرد: از مسئولین انتظار می رود تا در پرداخت هزینه های درمانی این بیماران مساعدت و همکاری کنند.

علیزاده گفت: تعداد ۳۲۰ نفر عضو انجمن اکنون به ۳۰۰ نفر کاهش یافت و اگر روز به روز روند درمانی نامناسب ادامه پیدا کند و حمایت های مالی به خانواده ها و بیماران نشود، آمار مرگ بیماران تالاسمی روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد.

مسئول روابط عمومی فرمانداری قائم شهر با اشاره به اینکه در قائم شهر از سال ۹۲ تاکنون بیمار تالاسمی متولد نشده است، اذعان داشت: در گذشته فعالیت انجمن بر اساس پیش گیری بوده که با کمک مسئولین توانستیم این مشکل را در جامعه حل کنیم و امیدواریم اکنون نیز با کمک مسئولین مشکلات هزینه درمانی بیماران را نیز برطرف سازیم.

علیزاده ضمن گلایه از بی کیفیت بودن برخی از دستگاههای تزریق داروهای آهن زدای داخلی که ظرف مدت ۶ ماه کارایی خود را از دست می دهند گفت: متاسفانه دستگاههای تولید خارج گرانقیمت هستند و بیمه تنها بخش اندکی از این هزینه را پرداخت می کند.

وی در خصوص کاربرد این دستگاه افزود: پمپ تزریق زیر جلدی داروی آهن زدا پس از هر تزریق خون به مدت ۱۲ الی ۱۶ ساعت همراه بیمار تالاسمی است تا مازاد آهن خون تزریقی را از بدن این بیماران خارج نماید.

علیزاده گفت: وجود این دستگاه برای درمان بیماران تالاسمی بسیار ضروری است و در سال ۹۳تنها یکصد نفر از بیماران عضو انجمن تقاضای خرید این دستگاه را دارند و این در صورتی است که بیمه فقط ۵۵۰ هزار تومان را متقبل می شود و مابقی که مبلغ ۶۵۰ هزار تومان است باید از سوی بیماریا انجمن پرداخت شود.

مدیر عامل انجمن تالاسمی شهرستان قائم شهر ادامه داد: امیدواریم با کمک مسئولین و حمایت مالی خیرین مشکلات خرید این دستگاه از سوی بیماران تالاسمی بر طرف گردد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران تالاسمی دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند افزود: به دلیل تفکر اشتباه جامعه بسیاری از آنها بیکار هستند که حتی این بیکاری انگیزه ازدواج را در آنها از بین برده است و این تفکر باید اصلاح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز