خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

نباید اجازه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها را داد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۰۷۳

نباید اجازه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها را داد و از سوی دیگر نباید مسیر آب را تغییر داد و این پیشگیری ها بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد کرد.

جت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای دادستان کل کشور در نشست بررسی مسائل سیل اخیر در مازندران در دادگستری استان گفت: نسبت به مردم وظیفه مضاعف داریم تا خالصانه و دلسوزانه خادم آنان باشیم و خدمت به مردم عبادت، وظیفه و هم به نفع کشوراست.

به گزارش ایلنا از ساری، وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا از منابع درست استفاده کنیم و اجازه ندهیم یا معطل بماند و یا تعدی و تجاوز به آن صورت گیرد.

دادستان کل کشور تصریح نمود: بلایا و حوادثطبیعی در همه اعصار و قرون بوده و سیل نیز یکی از این حوادثطبیعی است که نمی شود جلوی آن را گرفت ولی باید پیش بینی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: با شناخت و مطالعه دقیق و برنامه ریزی و اولویت بندی می توان بعضی حوادثطبیعی را پیشگیری کرد و یا خسارات آن را کاهش داد.

محسنی اژه ای اظهار داشت: یکی از عوامل سیل در این حوادثمناطق بالادستی از جمله جنگل، کوه و رودخانه است که باید مدیریت شود هم در زمینه پوشش گیاهی، هم مدیریت جنگل و هم جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در مسیر و بستر رودخانه ها.

وی تاکید کرد: نباید اجازه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه ها را داد و از سوی دیگر نباید مسیر آب را تغییر داد و این پیشگیری ها بسیاری از مشکلات را مرتفع خواهد کرد.

دادستان کل کشور افزود: کارهای بزرگ و عظیمی با همکاری مردم انجام شده است و هر جا مردم همراهی کردند مشکلات با هزینه کمتر حل شده است و من معتقدم همکاری مردم بسیاری از مشکلات را حل می کند.

وی تاکید کرد: پیش بینی، پیشگیری، سرعت پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات لازم خسارات را پائین می آورد.

محسنی اژه ای تصریح نمود: از مسئولین استان که بسیاری از کارها را انجام داده اند تشکر می کنم قوه قضائیه در کار اجرایی دخالت نمی کند اگر در این سفر به جمع بندی برسیم پیشنهاد خواهیم داد و حضور ما هم بیشتر برای صیانت از حقوق مردم و جلوگیری از تکرار این حوادثاست و همه می خواهیم کاری کنیم تا این حوادثتکرار نشود.

در این نشست استاندار مازندران نیز با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: به محض وقوع سیل اخیر در بهشهر، ساری و میاندرود بنده بارها در منطقه حاضر شدم و معاونین بنده هم بارها برای حل مشکل مردم در صحنه حضور داشته و دارند و الحمدلله بخشی از مشکلات مرتفع شده است.

ربیع فلاح گفت: تیم مدیریتی استان دلسوز و اهل کارند و امیدواریم با همت تیم های کارشناسی و شناسایی نقاط بحرانی استان دیگر شاهد تکرار این حوادثنباشیم.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: در کنار مردم بودیم و هستیم و خدمت به آنان را وظیفه می دانیم و امیدواریم با سفر معاون رئیس جمهور و دادستان محترم کل کشور و بازدید آنان از مناطق سیل زده بتوانیم با جذب اعتبارات مناسب برای همیشه این مشکل را ریشه کن کنیم.

قابل ذکر است دادستان کل کشور با همراهی استاندار مازندران و جمعی از مسئولان و مدیران کشوری و استانی برای بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل، راهی مناطق مرکزی و شرق مازندران شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز