خبرگزاری کار ایران

شهردار بهشهر:

کمبود تجهیزات و نیروی انسانی، دلیل اصلی کندی پاکسازی مناطق سیل زده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۷۵۰

به رغم تماس های فراوان با شهرداری های استان، فقط چند شهر نیروها و امکانات خود را برای کمک به سیل زدگان روانه بهشهر کردند.

شهردار بهشهر گفت: کمبود تجهیزات و نیروی انسانی، دلیل اصلی کندی ارائه خدمت رسانی در روند پاکسازی مناطق سیل زده است.

به گزارش ایلنا از بهشهر " حمید آزموده " در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به رغم تماس های فراوان با شهرداری های استان، فقط چند شهر نیروها و امکانات خود را برای کمک به سیل زدگان روانه بهشهر کردند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز نیروهای شهرداری بهشهر به همراه نفرات کمکی به طور مداوم و بی وقفه در حال پاکسازی و تخلیه منازل آسیب دیده از سیل هستند.

شهردار بهشهر افزود: با تلاش های انجام شده و دستگاه های محدودی که در اختیار داشتیم، تاکنون حدود ۶۰ درصد منازل سیل زده به طور کامل پاکسازی و شستشو شد.

آزموده ادامه داد: باید تلاش کنیم فاز اول پاکسازی مناطق سیل زده را تا پایان روز جمعه(امروز) به پایان برسانیم تا در صورت بازگشت نیروهای کمکی، بخش اصلی و عمده کار به پایان رسیده باشد.

وی کمبود تجهیزات کافی را مانع عمده در لایروبی انهار و رودخانه های شهر دانست و گفت: راه کار اصلی و دائمی حال مشکل سیل بهشهر، احداثسیل بند و سدسرشاخه گیر در بالادست رودخانه های مشرف به شهر است.

شهردار بهشهر بر لزوم اجرای زیربنایی طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: با توجه به سابقه چندین باره وقوع سیل در بهشهر، تحمل حجم وسیع خسارت ها به مردم و زیرساخت ها توجیه منطقی ندارد و باید برای حل همیشگی این بحران چاره اندیشی کرد.

آزموده افزود: شرایط فعلی بهشهر و اقدامات کوتاه مدت و بی نتیجه ای که در حال انجام است، مانعی برای جاری شدن مجدد سیل نیست و باید با هر بارش شدید باران، منتظر وقوع سیلاب در شهر بود.

وی اظهار کرد: شهرداری می خواهد رودخانه بروز در منطقه فراش محله را لایروبی کند که با اجرای این طرح، مشکل ساکنین این منطقه برطرف می شود اما تضمینی وجود ندارد که مردم ساکن در منطقه پایین دست این رودخانه در خیایان مهدیه به دلیل عمق کم و نداشتن ظرفیت لازم برای عبور حجم فراوان آب، دچار خسارت هایی به مراتب بیشتر این آسیب ها نشوند.

شهردار بهشهر گفت: اگر در منطقه فراش محله همانند رودخانه بزپل، سدسرشاخه گیر احداثشود، خطر وقوع سیل برای همیشه از این منطقه دور خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز