خبرگزاری کار ایران

خسارت سیل ۱۷۰ میلیارد ریالی به منازل مسکونی و زیرساخت های بهشهر

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۷۴۸

سیل موجب بروز خسارت بیش از ۱۷۰ میلیارد ریالی به منازل مسکونی، بخش کشاورزی، و زیرساختی شهرستان بهشهر شد.

فرماندار: سیل بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال به منازل مسکونی و زیرساخت های بهشهر خسارت زد.

به گزارش ایلنا از ساری، " محمدتقی نورزاد " روز پنجشنبه در جلسه ستاد بحران اظهار کرد: در جریان این سیل که ظهر روز چهارشنبه رخ داد، بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی دچار خسارت هایی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد شدند.

وی بیان کرد: متاسفانه شدت جریان سیلاب در برخی مناطق مانند فراش محله به حدی بود که ۵ واحد مسکونی دچار آسیب های فراوان و غیرقابل جبران ۶۰ تا صد درصدی شدند.

فرماندار بهشهر افزود: مجموع خسارت هایی که منازل شهروندان در این سیل متحمل شدند، بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

نورزاد ادامه داد: پس از وقوع سیل سال ۹۱ که منجر به تخریب منازل فراوانی در منطقه فراش محله و دیگر مناطق شهر شد، تعداد زیادی از شهروندان اقدام به بیمه کردن خانه های خود کردند و در جریان سیل اخیر، بیش از ۵۰ منزل تخریب شده بیمه بوده و ظهر امروز خسارت خود را از واحدهای سیار بیمه دریافت کردند.

وی به خسارت های وارده به دیگر بخش های شهرستان اشاره کرد و گفت: پس از تخریب منازل که شامل حجم فراوانی از خسارت ها بود، حوزه راه سازی و زیرساخت های مربوط به آن با خسارت های بیش از ۴۰ میلیارد ریال، شاهد وارد شدن بیشترین آسیب ها بود.

فرماندار بهشهر ادامه داد: خسارت هایی که به بخش راه و شهرسازی بهشهر وارد شد، به طور عمده مورد استفاده دائمی مردم قرار دارد و انتظار می رود با تخصیص زود هنگام اعتبارات ویژه، در مدت زمان کوتاهی بازسازی شود.

نورزاد به حجم ۸۰ میلی متری بارش باران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: این بارش فراوان که در مدت زمان کمتر از ۲ ساعت در بهشهر بارید، آسیب های بی شماری نیز به زیرساخت های مربوط به بخش برق، آب، کشاورزی، گاز و خدمات شهری نیز وارد کرد.

وی بیان کرد: بدون تردید مسببین اصلی وقوع این سیل به دلیل آن که به فاصله کمتر از دو سال، خسارت های دوباره ای را به شهر و شهروندان تحمیل کردند باید پاسخگو باشند.

فرماندار بهشهر بار دیگر بر لزوم احداثسد سرشاخه گیر در مناطق بالادست منطقه فراش محله اشاره کرد و گفت: اگر این سد با بودجه ۸ میلیارد ریالی ساخته می شد دیگر شاهد وقوع این سیل و خسارت ۱۷۰ میلیارد ریالی آن نبودیم.

نورزاد ادامه داد: تا زمانی که این سازه در بالادست ساخته نشود، بارش هر بارانی می تواند موجب جاری شدن سیل در بهشهر و وارد کردن خسارت های بیشتر به شهروندان شود.

بارش شدید باران و تگرگ روز چهارشنبه موجب جاری شدن سیلاب در شهر بهشهر و وارد شدن خسارت به بخش های مختلف از جمله اماکن مسکونی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز