خبرگزاری کار ایران

فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری:

عمده ترین نقش های اجتماعی و اصلی شوراها نقش نظارتی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۱۷

شوراها به عنوان نهادی مدنی تبلور واقعی مشارکت مردم در مدیریت شهرها و روستاها هستند و می توان به جرات گفت که بازوان اجرایی دولت و معتمد نظام برای پیشبرد امور شهری می باشند.

فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری به عنوان ناطق پنجاه و دومین جلسه شورای شهر ساری گفت: در روزهای خاطره انگیزو پرافتخاری خرداد به سر می بریم؛ سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر قهرمان که فتح الفتوحات ۸ سال دفاع مقدس محسوب می شودو پاسداشت شهدای عزیز و جانبازان پرافتخاری که به فرمان امام راحل(ره) رفتند و جاودانه شدند تا ایران اسلامی همیشه بربلندای افتخارات بایستد و الگوی جهانیان باشد در استکبار ستیزی و آزادگی باشد.

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: خرداد ماه همچنین یاد آور یکی از تلخ ترین حوادثتاریخ معاصر ایران است و آن ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه. گرچه این هجرت ناباورانه بود و ملت غیور ایران را در بهتی بزرگ فرو برد امام انتخاب شایسته جانشین برحق ایشان و رهبری داهیانه معظم له در طول ۲۵ سال گذشته این نکته را به اثبات رساند که خامنه ای خمینی دیگر است و امروز انقلاب اسلامی ایران با هدایت پیامبر گونه ایشان راه سعادت و پیشرفت را با افتخار و عظمت طی نموده و باگذشت بیش از دو دهه از هجرت آن مرد خداوند، نه تنها ذره ای از عظمت و شکوه این انقلاب کاسته نشده که روز به روز بر عظمت آن افزوده می شود.

نقیبی در ادامه گفت: شوراها به عنوان نهادی مدنی تبلور واقعی مشارکت مردم در مدیریت شهرها و روستاها هستند و می توان به جرات گفت که بازوان اجرایی دولت و معتمد نظام برای پیشبرد امور شهری می باشند.

وی اظهار داشت: منتخبین مردم از هر قشر و طیفی در قالب نهاد شورا گرد هم می آیند تا درباره شهر و روستا و محله ها بهترین تصمیمات را بگیرند و دولت را همراهی نمایند.

نقیبی یکی از عمده ترین نقش های اجتماعی و اصلی شوراها را نقش نظارتی عنوان کرد و افزود: شورا تبلور مسئولیت اجتماعی مردم است که به شکل نهادوار و قانون مند توسط افراد منتخب مردم اعمال می شود.

عضو شورای شهر ساری افزود: یک مطلب مهم را فراموش نکنیم و آن این که پرداختن به نقش های مدیریتی، هماهنگی و نظارتی نیازمند آمادگی و آموزش علمی و دقیق است که با وجود جوان بودن نهاد شورا در کشور، خوشبختانه منتخبان مردم در شوراهای روستایی، شهری و استانها و شورای عالی در طول خدمت تلاش نموده اند وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و این امر روز به روز شرایط بهتری را تجربه می کند.

وی یاد آور شد: خداوند متعال را شاکریم که شوراها چهارمین دوره فعالیت خود را با افتخار و سربلندی پشت سر می گذارند و همکاری و تعامل صمیمی این نهاد با شهرداران پرتلاش منشاء خیر و برکات فراوان برای عمران وآبادانی شهرها و روستاها بوده و هست.

شورای شهر ساری که افتخار مرکزیت استان مازندران را دارد و بالطبع رسالتی خطیر بر دوش می کشد؛ رشد متوازن و هماهنگ را به عنوان سیاستی اولی پیگیری می کند و اعضای محترم شورا که افرادی دلسوخته و مجرب هستند با نهایت خلوص و بی وقفه تلاش دارند شهر ساری را به جایگاهی ارتقاء دهند که شایسته آن است.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: این تلاش ها با انتخاب شهردار جوان ارزشی جناب مهندس عبوری تداوم یافت و امروز نتیجه این هم اندیشی و تعامل، در جای جای شهر مومنان، ساری مشهود است گرچه به دلیل بی توجهی های گذشته فقر و محرومیت از بعد عمرانی و توسعه در ساری به طور کامل رخت برنبسته اما تلاش جهادی شهردار و همراهی صمیمانه و جدی اعضای شورا در نوع خودبی نظیر است ومردم خوب ومهربان و صبور و آگاهی ساری رضایتمندی خود را از وضعیت حاضر نشان می دهند، اما تاکید دارم که مردم ساری واقعا شایسته بهترین خدمات شهری و رفاه هستند وبنده به عنوان کمترین به مردم عزیز ساری قول می دهم که اعضای شورا با یکدلی و حمایت از شهردار جوان و لایق دست در دست هم با حمایت مردمی و همراهی مسئولان استان، شهری را برپا کنیم که بی نظیر و در شان مردم ولایتمدار ساری است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اعضای محترم شورا فارغ از جناح بندی ها و دسته بندی های مختلف به عنوان منتخبان مردم آنچه درذهن و گفتار و رفتارشان مشهود است خدمات به مردم است و براجرای برنامه های مردم محوری برای دستیابی به توسعه پایدار شهری تاکید دارند؛ مردم نیز با یاری خداوند منان به منتخبین خود اعتماد دارند و هر جا که لازم بوده حماسه حضور را برپا نموده اند و مایه دلگرمی خادمان خود شده اند.

نقیبی با بیان اینکه فعالیت در شورای شهر که عملکردشان در منظر قضاوت مردم است کاری است شیرین و در عین حال دشوار و پرمسئولیت افزود: شیرین از آن جهت که به مردم خدمت نمایی و دشوار از این حیثکه آیا توانسته ایم رضایت حق تعالی و مردم را جلب نماییم. ما به ایزد منان توکل می کنیم و در هر مقطعی با یاد او و با پشتیبانی مردم گام بر می داریم واعتقاد راسخ داریم که تلاش ها و زحمات شورا به بار خواهد نشست چرا که هدف مقدس و قربت الی الله است.

وی ماحصل نطق خود را در چند نکته به شرح زیر بیان کرد:

۱ - گردشگری به صنعتی در آمد زا با اشتغال زایی بالا در جهان امروز تبدیل گشته ودر این میان کشورهای همسایه مان به دلایلی گوی سبقت رااز ما ربوده اند، ما علاوه بر اتخاذ تدابیری مناسب برای ارائه خدمات شایسته به میلیون ها گردشگر داخلی که در ایام مختلف میهمان استان ما هستند، لازم است که با همراهی تمامی همکاران در شورای شهرهای مختلف استان و شورای عالی استان در اندیشه گسترش و تقویت گردشگری سلامت برای جذب گردشگران داخلی و خارجی(صدها جاذبه فرهنگی، تاریخی و تفریحی و همچنین آبگرم های درمانی در استان وجود دارند) باشیم که زمینه های فراوانی نیز برای تحقق این مهم داریم.

۲ - بی شک یکی از وظایف مهم شورا ها و فلسفه اولی حضور منتخبانت قشر های مختلف مردم در نهاد شورا تلاش برای متوازن مناطق محلات است در این خصوص با وجود تمامی تلاش های به عمل آمده برای عمران و آبادانی مناطق کم برخوداری همچون راهبند، امامزاده عباس و ۲۲ بهمن، کوی اتحاد و پشت هتل این مناطق همچنان شایسته رسیدگی بیشتر و توجهات اعضای محترم شورا و شهردار پرتلاش برای چشیدن طعم شیرین رفاه و آسایش و برخورداری از امکانات اولیه شهری هستند که این مهم نیز با تخصیص اعتبارات لازم محقق خواهد شد.

۳ - خدمات شهردار محترم در مدت زمان کوتاهی که ایشان بر مسند شهرداری نشسته اند را ارج می نهیم و اعتقاد داریم که ایشان که از خانواده ای ایثار گر و شهید پرور می باشند، کمر همت بسته اند تا مرکز استان را به جایگاهی رفیع برسانند و انصافاً هم گام های بلندی را در این خصوص برداشته اند اما تداوم توفیقات منوط به همراهی و همکاری بیشتر و صمیمی تر شورا و نهاد های مسئول در استان است تا طرح های بزرگی که برای توسعه و عمران شهر ساری پیش بینی گردیده به سرانجام برسد.

تکمیل و توسعه بزرگراه ها و کمربند برای روان سازی ترافیک خسته کننده شهر ساری، تعریض معابر بهسازی معابر موجود، نوسازی بافت های فرسوده ای که در ساری فراوان هستند و متاسفانه همچنان ساری را به روستایی بزرگ تشبیه می کنند، بهسازی مناطق حاشیه ای شهر و جلوگیری از گسترش بی رویه شهر، رسیدگی بیشتر به مناطق کم برخوردار و اجرای طرح های مهندسی ترافیک و زیباسازی شهر البته منوط به اختصاص بودجه کافی و حمایت های معنوی شورای شهر از جمله انتظارات مردم شریف ساری از مسئولان شهر ی است.

۴ - از آن جایی که روستا هایی به شهرستان ساری به مناطق شهری نزدیک هستند بی آن که عوارضی پرداخت نمایند از امکانات شهری استفاده می کنند که ادامه این وضعیت به دور از عدالت بوده و ممکن است مشکلاتی را برای مدیریت شهری از بعد ارایه امکانات ایجاد نماید امیدواریم د ر این باره تدابیری منطقی و مناسب اتخاذ گردد.

۵ - یکی از پدیده های زشتی که تقریباً تمامی شهر ها استان را آزار می دهد، بحثزباله هاست که متاسفانه ارمغان گردشگران برای استان است و همواره مشکلاتی را برای زیبایی شهرها و همچنین مسایل زیست محیطی به وجود می آورد این موضوع شهر ستان ساری را نیز با چالش های جدی مواجه ساخته اگر چه شهردار محترم ساری و دیگر شهر های استان تلاش دارند برای این قضیه کار ها بزرگ و ماندگاری انجام دهند که امیدواریم به همت شهرداران و همراهی شورا ها و حمایت مسئولان شهری و استان طرح هایی این با سرعت بیشتر اجرایی گردند.

۶ - اگر چه قانون شورا ها وظایف مختلفی را برای منتخبین مردم تعریف نموده اما به اعتقاد من کار ما صرفاً به مسایل شهری و در کنار آن گریزی به مسایل فرهنگی و ورزشی مرتبط نمی شود، جامعه ای سالم است که انسان ای با نشاط و پویایی داشته باشند، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده بیاییم و شرایط را برای رشد فرهنگی آحاد مردم فراهم سازیم و بستر های لازم را ایجاد کنیم و از سویی برای حفظ سلامتی جوانان و آحاد مردم برنامه های جامع ورزشی و تربیت بدنی تدوین نماییم، ساری و استان مازندران مهد پهلوانان و قهرمانانی است که ایران اسلامی به وجود آن می بالد. در شهرهای قهرمان پرورمان همچنان با کمبود امکانات مواجه هستیم، به نظر من یکی از وظایف مهم شورا ها باید نظارت بر نحوه اختصاص امکانات ورزشی برای شهر ها و به ویژه مناطقی است که سالیان سال مردان بزرگی را به ورزش ایران و دنیا معرفی کرده است.

۷ - بار دیگر از حسن اعتماد مردم شریف ساری ممنونم که در چنین جایگاهی نشسته ام تا تجارب گذشته ام را در خدمت نهاد شورا قرار دهم و برای مردم همیشه قدر شناس خود مفید باشم و بتوانم با همکاری همکاران محترم گره گشای مشکلات شهری و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم باشم.

۸ - در پایان مجدداً تاکید دارم که همکاران عزیزم در شورای شهر ساری وظیفه ای بس سنگین در قبال مردم دارند و مطمئن باشند که این تلاش ها و زحمات در محضر الهی ثبت و ضبط خواهد شد و انشاءلله با همراهی شهردار محترم، شورای چهارم به شورایی نمونه در استان و کشور تبدیل خواهد گشت.

۹ - با تاکید بر نطق جناب آقای مهندس زلیکانی که از خواسته های همه اعضای شورای شهر ساری می باشد انشالله خادم خوبی برای شهر ساری باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز