خبرگزاری کار ایران

اختتامیه نمایشگاه سلیمانیه عراق؛

امضای تفاهم نامه تجاری و اقتصادی میان مازندران و سلیمانیه عراق / راه اندازی مرکز تجاری مازندران در سلیمانیه عراق

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۶۳

پس از چهار روز تامل تجاری و اقتصادی بازرگانان مازندرانی با تجار استان سلیمانیه نمایشگاه توانمندی های اقتصادی مازندران امروز با امضای تفاهم نامه ای به کار خود پایان داد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران گفت: پس از چهار روز تامل تجاری و اقتصادی بازرگانان مازندرانی با تجار استان سلیمانیه نمایشگاه توانمندی های اقتصادی مازندران امروز با امضای تفاهم نامه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته رسانه و تبلیغات مستقر در نمایشگاه سلیمانیه عراق، " علی احسانی " در مراسم اختتامیه این نمایشگاه اظهار داشت: تسهیل ورود کالاهای فاسد شدنی و محصولات غذایی به صورت مستقیم به استان سلیمانیه، حمل مستقیم کانتینرهای حمل مواد غذایی، سبزیجات و گل گیاه، رفع موانع گمرکی، تشکیل کمیته برای پیگیری قراردادهای منعقد شده در نمایشگاه و گسترش خدمات بیمه ای از مهمترین مسائلی بود که در تفاهم نامه مشترک بین مسئولان استان های مازندران و سلیمانیه عراق به امضاء رسیده است.

وی به اهمیت برگزاری نخستین نمایشگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان مازندران در سلیمانیه عراق اشاره کرد و افزود: تجار و بنگاه های اقتصادی اقلیم کردستان عراق استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آوردند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران، تقویت روابط تجاری و اقتصادی و سیاسی دو کشور را مهم توصیف کرد و خاطرنشان کرد: در این خصوص، تفاهم نامه های مشترکی در بخش خصوصی و دولتی داشتیم که می تواند دست آوردهای مناسبی برای کشور به ویژه استان مازندران باشد.

احسانی، از شناسایی ظرفیت های اقتصادی بنگاه ها و تجار اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه خبر داد و گفت: نیاز مردم و توان اقتصادی که مردم اقلیم کردستان دارند می تواند بازار تجاری مطلوبی برای تجار و بازرگانان ایرانی در این کشور باشد.

وی، توسعه صادرات، تجارت، توسعه روابط و افزایش تولیدات کالاهای صادرات محور، جهت ایجاد اشتغال پایدار در استان مازندران را از انگیزه های برگزاری نمایشگاه برشمرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران، از راه اندازی مرکز تجاری مازندران در استان سلیمانیه کشور عراق خبر داد وادامه داد: این مرکز جهت تسهیل مراودات تجاری، عرضه محصولات ایرانی، شناسایی بازارهای هدف و پیگیری فعالیت های صادراتی در اقلیم کردستان راه اندازی می شود.

گفتنی است هیأت تجاری مازندران، ساعت ۱۰ صبح فردا به وقت محلی سلیمانیه، عراق را به مقصد تهران ترک خواهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز