خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در نمایشگاه سلیمانیه عراق:

مازندران توانمندی‌های فراوانی در تامین مایحتاج روزمره ساکنان اقلیم کردستان عراق را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۹۸

با عنایت به نهادینه شدن مناسبت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان، طبیعتا توسعه روابط اقتصادی هم به ویژه با استان مازندران رو به افزایش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به حضور پرشور تولیدکنندگان و شرکت‌های تعاونی مازندران در نمایشگاه سلیمانیه، گفت: تعاونی‌ها ظرفیت مطلوبی برای فعالیت در حوزه صادرات دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با محوریت مازندران در سلیمانیه عراق اظهار داشت: مازندران توانمندی‌های فراوانی در تامین مایحتاج روزمره ساکنان اقلیم کردستان دارد که می‌تواند نقش مهمی را در توسعه روابط اقتصادی ایفا کند که به عنوان الویت اول کاری ما محسوب می‌شود.

وی افزود: با عنایت به نهادینه شدن مناسبت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان، طبیعتا توسعه روابط اقتصادی هم به ویژه با استان مازندران رو به افزایش است.

بابایی کارنامی، با تاکید برلزوم بستر سازی برای صادرات محصولات تولیدی در تعاونی‌های تولیدی افزود: فعالیت در حوزه صادرات گامی موثر در راستای اشتغالزایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم اقلیم در بازدید از نمایشگاه اختصاصی ایران با محوریت مازندران در سلیمانیه عراق، اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را در بازارهای اقلیم فراهم کنند تا ضریب صادراتی استان مازندران را اتقا دهند.

وی، با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های تعاونی تولیدی و خدماتی در مازندران، افزود: مازندران می‌تواند صادرات محصولات فنی مهندسی و کشاورزی را با الویت شرکت تعاونی در اقلیم عراق انجام دهد.

بابایی تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت‌های بسیار خوبی برای حضور جمهوری اسلامی در اجرای طرح‌های زیربنایی و تامین بازار کالاهای اساسی در عراق تاکنون اجرا شده و صادرات ایران از ۷۹۰ میلیون دلار در سال ۸۴ به ۱۲ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز