خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار قائم شهر:

بازسازی معبر شهید بهشتی و ساماندهی چهارشنبه بازار

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۹۱

چهارشنبه بازار قائم شهر یکی از بازار های قدیمی و سنتی است که روستاییان در روزی خاص دسترنج و خرده محصولات کشاورزی و دامی و هنر دست خود را جهت فروش ارائه به شهروندان اراده می کردند

معاون فرماندار شهرستان قائم شهر از رها سازی معبر شهید بهشتی و ساماندهی دستفروشان شهرستان قائم شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر " ایمان چوپانی " در نشست خبری که بمنظور ساماندهی دست فروشان چهارشنبه بازار قائم شهر برگزار شد با بیان اینکه از اول خرداد طرح ساماندهی دستفروشان و کسبه چهارشنبه بازار اجرایی خواهد شد افزود: مجریان این طرح نیروی انتظامی، پلیس راهور، شورای شهر و شهرداری، اتاق اصناف، بهداشت و غیره می باشند.

وی ادامه داد: چهارشنبه بازار قائم شهر یکی از بازار های قدیمی و سنتی است که روستاییان در روزی خاص دسترنج و خرده محصولات کشاورزی و دامی و هنر دست خود را جهت فروش ارائه به شهروندان اراده می کردند که به مرور زمان با وجود بازار های دیگر در این شهرستان متاسفانه به روز بازار تبدیل شد و باعثمسدود شدن معبر شهید بهشتی و عدم دسترسی راحت به کفشگر کلا و دیده نشدن ساخت و سازهای خوب و مناسب در این منطقه شد.

معاون فرماندار شهرستان قائم شهر با بیان اینکه با بررسی های انجام شده توسط شورای تامین و شهرداری بازار کاملا آماده ساماندهی است اظهار داشت: مشکل عمده ما افرادی هستند که به حق شهروندی و صنفی خود قانع نیستند.

چوپانی افزود: ۹۰ درصد از واحدهای صنفی در چهارشنبه بازار متخلف هستند که اتصال خیابان به پیاده رو، تبدیل مغازه به انبار و آوردن پیشخوان خرید به پیاده رو از مشکلاتی است که این عده بوجود آوردند.

معاون فرماندار قائم شهر اجرای این طرح را به نفع تعداد اندک دستفروشان قائم شهر برشمرد و گفت: با شناسایی این قشر زحمتکش که برای امرار معاش خرده بارهای کشاورزی و دامی خود را به فروش می رسانند بازار الماس و بازار شهروند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی که توسط مجلس تصویب شد شهرداری هاموظفند بازار های هفتگی که مبادله کالا در آن بدون واسطه انجام می شود را ساماندهی کند، اما متاسفانه این مهم در قائم شهر تا به امروز عملی نشد.

چوپانی ادامه داد: بلافاصله بعد ازاجرای طرح و به فاصله زمانی کوتاه، عملیات نوسازی آسفالت، جمع آوری سایبانها و یکپارچه سازی آن، نصب نرده بین پیاده رو و جاده اصلی، موزاییک کاری و فضاسازی مناسب و رنگ آمیزی توسط شهرداری قائم شهر انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز