خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار قائم شهر:

سازمان مدیریت پسماند در قائم شهر باید فعال شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۶۷

با توجه به پیشرفت مشکلات این حوزه و به منظور رسیدگی جامع‌ تر و تخصصی، فعال شدن سازمان مدیریت پسماند در شهرداری شهرستان قائم شهر ضروری است.

معاون فرماندار قائم شهر گفت: با توجه به پیشرفت مشکلات این حوزه و به منظور رسیدگی جامع‌ تر و تخصصی، فعال شدن سازمان مدیریت پسماند در شهرداری شهرستان قائم شهر ضروری است.

به گزارش به گزارش ایلنا به روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر، ایمان چوپانی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری شهرستان قائم شهر اظهار داشت: در حال حاضر در بحثپسماندهای عفونی، کشاورزی، عادی و تخلفات بهداشتی در دفع بهداشتی پسماندهای صنعتی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم و این زنگ خطری در حوزه مدیریت شهرستان است.

معاون فرماندار قائم شهر با اشاره به بوی تعفن مکان دپوی زباله در شهرستان قائم شهر گفت: اثرات نامطلوب این مکان و تاثیر آن بر روی مردم منطقه و مسافران، نشان از این دارد که ما هیچ گونه استراتژی خاص شهرستانی برای مدیریت پسماند از طریق شهرداری و شورای شهر نداریم.

این مسئول افزود: با توجه به پیشرفت مشکلات این حوزه و به منظور رسیدگی جامع‌تر و تخصصی، فعال شدن سازمان مدیریت پسماند در شهرداری شهرستان قائم شهر ضروری است.

وی تصریح کرد: باید از فعالان حوزه محیط زیست، سرمایه‌گذاران این حوزه و سازمانهای مردم نهاد در حوزه مدیرت پسماند دعوت شود تا همه ارگان‌های دولتی و غیر دولتی با یک هدف واحد و هماهنگ گام بردارند.

چوپانی با اشاره به اقدامات خوب بیمارستان ولیعصر قائم شهر در زمینه مدیریت پسماند گفت: این بیمارستان با اجرای طرح ویژه تصفیه فاضلاب و استفاده از دستگاه زباله‌ سوز اقدامات خوبی را انجام داده است.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم شهر نیز با اشاره به اینکه بانوان نقش پررنگی در تفکیک زباله در منازل دارند گفت: در نظر داریم از کارشناسان خانم برای آموزش آنها کمک بگیریم.

حجت‌الله مولایی بیان داشت: در گذشته برنامه‌ای برای جمع‌آوری زباله در روستاها وجود نداشت و زباله‌های دپو شده در باغ‌ها و حاشیه خیابان‌ها، وضعیت نامطلوبی را ایجاد می‌کرد.

وی از جمع‌آوری زباله در ۸۰ روستای بخش مرکزی قائم شهر خبر داد و گفت: علاوه بر جمع‌آوری زباله، اقدام به آموزش روستاییان در زمینه تفکیک و دفن کردن زباله‌های تر کردیم.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم شهر، با اشاره به قابل بازیافت بودن حجم انبوه زباله‌ها اظهار داشت: بازیافت کردن کاغذ برای جلوگیری از قطع درختان، حداقل کاری است که می‌توانیم در زمینه مدیریت پسماند انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر در زمینه آموزش تفکیک زباله، تداوم وجود نداشته باشد و در مراحل اولیه از راهکارهای تشویقی استفاده نشود طرح با شکست مواجه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در ابتدای طرح تفکیک زباله، پنج روستا به عنوان پایلوت در نظر گرفته شدند اذعان داشت: در این طرح هر خانواده یک کد دریافت می‌کند.

وی افزود: نایلکس‌ها و سطل‌های زباله رنگی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و نحوه استفاده صحیح از آنها به مردم آموزش داده می‌شود.

مولایی با اشاره به اینکه آموزش‌هایی که در گذشته به صورت عمومی برگزار می‌ شد از کارایی بالایی برخوردار نبود، بیان داشت: پیگیری، آموزش و ساماندهی در روستاهای پایلوت به صورت چهره ‌به ‌چهره است.

وی اظهار داشت: چون بانوان نقشی پررنگی در تفکیک زباله در منازل دارند در نظر داریم از کارشناسان خانم برای آموزش آنها کمک بگیریم.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه بیش از ۱۵ روستا در محل دپوی زباله در شهرستان قائم شهر با مشکلات زیادی روبرو هستند گفت: با تفکیک زباله می‌توانیم حجم انباشت زباله را بسیار کاهش دهیم و علاوه بر تاثیرات مثبت زیست محیطی به ایجاد درآمدی پایدار در خانواده کمک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز