خبرگزاری کار ایران

پیام دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگر به اعضای ستادهفته کارگر و بازنشستگان مازندران

کد خبر : ۱۶۶۱۸۱

برادران و خواهران عزیزم عدم حضور بنده در جمع شما، نداشتن سعادت برای بنده بوده، ولیکن برخود واجب دانستم بصورت پیام و از راه دور و از روی درد و دلسوزی به عنوان یک خادم بسیار کوچک برای شما عزیزان مواردی به شرح ذیل بیان و عرض نمایم.

با سلام و درود و صلوات به ارواح طیبه شهدای اسلام، ۹۸۰ شهید جامعه کارگری به ویژه امام شهیدان رهبر فقید و کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) رضوان اله تعالی علیه

با آرزوی توفیق و سلامتی برای شما همکاران، دوستان، کارگران عزیز دیروز، جانبازان صدیق دو سنگر نبرد و تولید، یاران باوفای محرومین خصوصا آرزوی توفیق و سلامتی برای همه مسئولین استان مازندران، خاصه سکاندار اصلی کشتی انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی.

همکاران عزیز، خداوند به این حقیر توفیق نداد در مجمع عمومی سالیانه شما حضور داشته باشم تا از نزدیک هم شما را زیارت کنم و هم اینکه گزارش بهتر و بیشتری را حضوری به سمع حضورتان برسانم.

برادران و خواهران عزیزم عدم حضور بنده در جمع شما، نداشتن سعادت برای بنده بوده، ولیکن برخود واجب دانستم بصورت پیام و از راه دور و از روی درد و دلسوزی به عنوان یک خادم بسیار کوچک برای شما عزیزان مواردی به شرح ذیل بیان و عرض نمایم:

۱ - برای خدمت کردن به مردم خصوصا بازنشستگان عزیز سازمان تامین اجتماعی نیازمند و محروم به عنوان اعضاء هیئت مدیره کانون ها، باید تلاش گردد تا هیئت مدیره که عصاره و نمونه همه بازنشستگان بوده با کار و تلاش و صداقت و فقط برای حفظ منافع دیگران بدون چشم داشت(خدانکرده) شخصی رمز موفقیت در کارهاست(باشد).

۲ - حتما تلاش شود در چارچوب ماده ۱۳۴ قانون کار و با مشورت های همیشگی و رای هیئت مدیره شهرستان و استان و مشورت دستگاه های نظارتی مثل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تاییدیه های کتبی یعنی صورت جلسات کارها انجام گیرد.

۳ - از همه کانون هایی که در مراسمات هفته کارگر خصوصا در روز دهم اردیبهشت مراسم ویژه روزجهانی کارگر شرکت کردند به عنوان مسئول ستاد هفته کارگر کمال تشکر را دارم.

۴ - همکاران عزیز صمیمانه، صادقانه و بخاطر خدا باید بگویم که در هشت سال گذشته چقدر و برای چه آنقدر باعثتضعیف جامعه کارگری و بازنشستگی شدند، آنان بسیاری از دستاوردهای نظام مقدس در جامعه کارگری را هدف گرفته بودند تا به اهداف غیر صحیح خودشان برسند آنان به دنبال تشکل های فرمایشی و بله قربان گو و وابسته به زر و زور و تزویر بودند تا بین بهترین یاران انقلاب در جامعه کارگری اختلاف به وجود بیاورند و به مقاصد سیاسی خودشان دست یابند.

۵ - همکاران، دوستان و عزیزان و سروران عزیز، همه تشکل هایی که در ایران اسلامی در لوای کار، صداقت و جماعت تشکیل و دنبال خدمت رسانی مثل کانون شوراها، انجمن های اسلامی، کانون انجمن های صنفی، کانون بازنشستگان، روزنامه کار و کارگر، دانشگاه برای کارگران، مجمع کارگران، اتحادیه زنان در قالب قانون کار فعالیت می کنند بدانند خمیرمایه قانون کار در تشکلی بنام بخش کارگری حزب جمهوری اسلامی ایران که دبیر کل این حزب شهید مظلوم حضرت آیت اله دکتر بهشتی و بعد از شهادت ایشان مقام معظم رهبری سکاندار حزب بوده و در بخش کارگری عزیزانی چون علیرضا محجوب و حسین کمالی که مسئولین بخش کارگری بودند و اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی از طرف حضرت امام انتخاب گردیده بودند، می باشد.

متاسفانه این تشکل ها که متولد شده چنین نطفه های سالم و صادقی بودند در هشت سال گذشته مورد هجمه سنگین کسانی قرار گرفتند که حزب را نفی کرده بودند!

و با حماسه سیاسی که در ایران به وجود آمد دولت مردان و تشکلات کارگری ایران دنبال این مهم هستند که " یداله مع الجماعه "، به راستی دست خدا با جماعت است.

۶ - همکاران، عزیزان و دوستان خوب! ما باید تلاش کنیم همه تشکل ها زیر یک چتر قرار بگیرند و بالای سر همه کارها آیات روح بخش کلام اله مجید " لیس للانسان الا ما سعی " قرار داشته باشد و ارتباط بین المللی با سازمان بین المللی کار(ILO) محفوظ باشد تا به دنیا ثابت کنیم که آزادی در کشور ما برکت معنویت شهدا، امام و ولایت فقیه، آزادانه صدای حق طلبانه کارگران و بازنشستگان طنین انداز خواهد بود. این دستاورد باید حداقل تا ماههای آینده الحاق گردد.

۷ - همکاران، اعضای محترم کنگره بازنشستگان مازندران! این مجمع عمومی یا کنگره رسمی تمرین کار جمعی، خرد جمعی و تلاش جمعی که ماحصل زحمات همکاران عزیزمان تقدیم شما خوبان گردیده است انشااله تلاش شود در روزهای آتی چنین مجمعی در شهرها با اجرای صحیح قانون و نظارت وزارت محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکمیل گردد.

۸ - رابطه عضویت نقطه اتصال رهبران کارگری و بازنشستگی با اعضاء می باشد، یعنی اعضا از مسئولین کارگری طلبکار و مسئولین تشکل ها بدهکار می شوند. پس باید مجامع را فقط با حق عضویت و کارت عضویت در آینده برگزار نمود نه با هیچ کارت دیگر حتی دفترچه سازمان تامین اجتماعی!

۹ - همکاران، عزیزان، دوستان اگر احیانا کم کاری از ما دیدید به بزرگی خودتان عفو کنید ما همه باید در تلاش باشیم تا کمیته های مختلف را برای کانون های بازنشستگان عملا راه اندازی نماییم کمیته هایی چون بیمه و درمان ورزشی، زیارتی و سیاحتی، وام و خدمات دیگر کمیته دستمزد و بن بازنشستگان و… تا انشاءاله رفاه و خدمات رسانی به قشر شریف افزون گردد.

در یک کلام باید تلاش کنیم در همه مکان ها و ارگان ها مواردی که برای کارگران عزی بازنشسته تامین اجتماعی تصمیم گیری می کنند مثل استانداری، دولت، فرمانداری، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، باید مسئولین را موظف نماییم تا نمایندگان محترم بازنشستگان با مشورت غیرتشریفاتی و عملی در تصمیم گیری ها تاثیر گزار باشند.

۱۰ - باید تلاش کنم قانون کار و ماده ۱۳۴ قانون خوب اجرا شود و یک برنامه ۵ ساله داشته باشیم تا طبق برنامه حداقل سالی ۸ هزار نفر را در مازندران با کارت حق عضویت متشکل کنیم و به حول قوه الهی در ۵ سال آینده ۴۰ هزار نفر را عضوگیری نموده و حضور و تلاش و حمایت آنان را برای خودمان عملا داشته باشیم.

۱۱ - تلاش کنیم سازمان تامین اجتماعی به وظیفه قانونی خود در خصوص درمان خوب عمل نماید و حتی خرید درمان از بخش خصوصی توسط سازمان محترم انجام گیرد و ان شاءاله هر چه سریعتر از این نگرانی تحمیلی بیمه های مکمل که نوعی بیمه تحمیلی است مثل بیمه دی و آتیه سازان حافظ خلاصی پیدا کنیم.

ضمن قدردانی از زحمات شما عزیزان و هیئت مدیره و بازرسان عزیز پوزش مجدد از عدم حضور بیماری اینجانب که در روز جهانی کارگر یک صدا فریاد کشیدیم که دولت و مجلس محترم در سازمان تامین اجتماعی که ۳% اختیار مالی دارد و می خواهد درمان را به وزارت بهداشت واگذار نماید،(نه) گفتیم! و باعثشد این حقیر دچار عارضه قلبی شده و امروز این پیام را از بیمارستان شهید دکتر لواسانی تهران به شما تقدیم کنم. به امید دیدار در گردهم آیی خرداد ماه سال جاری در جوار مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج در مشهر مقدس با حضور شما صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی و امانتداران صدیق ما در این سازمان و دیگر مسئولین استان و کشور.

امید داریم بر اساس وعده خداوند که در قرآن وعده داده برای حاکمیت محرومین و خداوند اشاره فرموده که سرنوشت هیچ قومی عوض نمی شود جز با دست خودشان، با اتحاد، انسجام کارگران و بازنشستگان کشور در سایه تشکیلات بزرگی چون خانه کارگر کانون های بازنشستگان و غیره شاهد حضور بیشتر جامعه کارگری و بازنشستگی در دولت و مجلس در اداره کشور باشیم ان شاءاله.

و من اله التوفیق

نصراله دریا بیگی

مسئول کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران

دبیر اجرایی خانه کارگر

عضو شورای اسلامی شهر قائم شهر

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز