خبرگزاری کار ایران

سرپرست بخشداری بهنمیر:

دهیارانی که توان انجام کار ندارند استعفا دهند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۷۷

با وضعیت موجود اگر دولت بخواهد در آینده بحثخودکفایی را در روستاها مطرح کند دهیاران با چالش جدی مواجه می‌شوند. / دهیاران خود را از روزمرگی خارج کنند.

مجتبی حبیب‌نژاد، سرپرست بخشداری بهنمیر در نخستین نشست مشورتی دهیاران بخش بهنمیر در سالن اجتماعات بهنمیر، اظهار داشت: در روستا‌ها دهیاران بازوان اجرایی شورا‌ها تلقی شده و لازم به اجرای سیاست و خط مشی‌هایی که از طرف شورا بر طبق قانون طراحی می‌شود، هستند.

به گزارش ایلنا از بابلسر، وی با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه ۱۴۰۴، برنامه پنج ساله توسعه و برنامه بودجه سال ۹۳ اذعان داشت: اگر کمک دولت نباشد دهیاری‌ها باید تعطیل شوند و این نشان از ضعف دهیاران است.

حبیب‌نژاد با تاکید به برنامه‌ریزی و درآمد پایدار از سوی دهیاران خاطرنشان کرد: با وضعیت موجود اگر دولت بخواهد در آینده بحثخودکفایی را در روستا‌ها مطرح کند دهیاران با چالش جدی مواجه می‌شوند.

سرپرست بخشداری بهنمیر با اشاره به موقعیت و ظرفیت بالای این بخش اذعان داشت: بهنمیر می‌تواند سرآمد روستاهای مازندران باشد و تحقق این امر منوط به سعی و تلاش بیشتر دهیاران و فراهم کردن زیرساخت مناسب در روستا‌هاست.

وی به ایجاد درآمد پایدار از سوی تعاونی دهیاران در سال جدید اشاره کرد و گفت: لازم است تعاونی دهیاران از امروز طرحی تهیه کند که برای همه دهیاری‌های بخش بهنمیر درآمدزا باشد.

این مسئول با تاکید به اینکه عوارض دهیاری‌ها به طور کامل واریز شود، اذعان داشت: بخشدار موظف به پیگیری عوارض‌ دهیاری‌ها است و صرف تامین اعتبار از سوی دولت و مصرف از سوی دهیار رضایت‌بخش نیست.

حبیب‌نژاد تصریح کرد: دهیارانی که طرح و برنامه و پروژه تعریف شده‌ای ندارند از اعتبارات آن‌ها کاسته و در صورت ادامه اعتبار به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه دهیاران خود را از روزمرگی خارج کنند، بیان داشت: در سال ۹۳ اعتبارات به سمت دهیاری‌هایی می‌رود و این مسئله ضمن داشتن طرح و پروژه تغییرات اساسی در درآمد خود داشته باشند.

این مسئول با اعلام اینکه دهیارانی که درآمد بیشتر داشته باشند اعتبارات بیشتر به آن‌ها تعلق می‌گیرد، افزود: افرادی که توان درآمدزایی ندارند استعفا دهند.

سرپرست بخشداری بهنمیر خطاب به دهیاران اذعان داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده لازم است ضمن توجه به بحثاقتصادی بحثفرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

حبیب‌نژاد خاطر نشان کرد: بهنمیر توانست در بحثمشارکت مردمی و دریافت سهمیه قیر سرآمد دهیاری‌های مازندران باشد.

وی با بیان اینکه آموزش دهیاران در تمامی امور مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در بحثالحاق بافت و تغیر کاربری‌ها توجه شود که سهم دهیاری‌ها به طور کامل پرداخت شود.

حبیب‌نژاد ملاک ارزیابی دهیاران در سال ۹۳ را سیاست‌گذاری و برنامه‌های آن‌ها دانست و افزود: همه دهیاران موظفند هر ماه گزارش عملکرد خود را به بخشداری ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز