خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

تولید بیش ۳ هزار تن عسل در زنبورستان های استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۴۶۸

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بیش از سه هزار و ۸۶۳ تن عسل در زنبورستان های استان مازندران در سال گذشته خبر داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بیش از سه هزار و ۸۶۳ تن عسل در زنبورستان‌های استان مازندران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، حسین نگهدار در خصوص وضعیت زنبورستان‌های استان مازندران اظهار داشت: براساس سر شماری سال گذشته توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بیش از ۴۱۹ هزار کلنی زنبور عسل در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد، ۴۱۸ هزار و ۶۷۳ کلنی مدرن و مابقی به صورت بومی است.

وی با بیان اینکه زنبورستان‌های استان مازندران توسط پنج هزار و ۱۵۱ زنبوردار پرورش و نگهداری می‌شوند افزود: علاوه بر این تعداد، ۵ هزار و ۹۱۸ نفر به عنوان زنبوربان و یا کارگر جذب این حرفه شده‌اند.

او تصریح نمود در سال قبل با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، بیش از سه هزار و ۸۶۳ تن عسل در زنبورستان‌های استان مازندران تولید شد.

ایشان در ادامه گفت: به منظور ارتقاء عملکرد زنبورستان‌ها و با توجه به اینکه ملکه زنبور عسل بایستی جهت افزایش استحصال تولیدات کلنی‌ها هر دو سال تعویض گردد، در سال قبل با مشارکت بخش خصوصی و بکارگیری از دانش فنی تعداد ۲۱ هزار و ۷۳۶ فروند ملکه زنبور عسل در استان تولید و بین زنبورداران متقاضی توزیع شد.

وی با اشاره به پوشش گیاهی مطلوب استان مازندران تصریح کرد: مازندران از نظر تنوع عسل جایگاه بر‌تر و از نظر تعداد زنبور دار رتبه چهارم و از جهت تولید عسل رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است.

او در پایان گفت: زنبور داران استان مازندران به منظور استحصال بیشتر عسل از کلنی‌ها در طول سال و تولید متنوع عسل، سالانه بر اساس گل دهی گیاهان شهد خیز و گرده زا کلنی‌های خویش را به ترتیب در پنج مرحله به مناطق مختلف از جمله زمستان گذرانی(در بخش جلگه‌ای یا دشت)، مزارع کلزا، باغات مرکبات، مناطق میانبند یا جنگلی و مناطق کوهستانی و ییلاقی کوچ می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز