خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبرداد:

برگزاری جشنواره ملی فیلم وارش در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۵۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره فیلم وارش در سطح ملی در روزهای ۱۶ تا ۱۸ دی ماه در استان خبرداد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگاران، که پیرامون برنامه‌های فرهنگی و هنری سال ۹۳ برگزار شد، از امسال بعنوان سال بزرگی نام برد و گفت: با استفاده از ابزار فرهنگ همه مشکلات روز جامعه به‌درستی رفع می‌شود.

به گزارش ایلنا، ابراهیمی برگزاری جشنواره شعر علوی و جشنواره ملی فیلم وارش را از برنامه‌های مهم سال‌جاری در استان عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری جشنواره فیلم وارش در سطح ملی از جمله برنامه‌های شاخص استان در سال‌جاری است که در روزهای ۱۶ تا ۱۸ دی ماه در استان برگزار می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: درمرحله قبل، ۷۶۲ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۳۲ فیلم منتخب و ۲۷ فیلم برگزیده شدند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر علوی سال قبل در استان اجرا نشد، تصریح نمود: برای برگزاری جشنواره در سال‌جاری برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: برپایی جشن روز مازندران، فعالیت‌های قرآنی، نهج البلاغه، هفته تئا‌تر، تجلیل از اصحاب رسانه و هفته کتاب و… از برنامه‌های شاخص این نهاد در سال ۹۳ است.

ابراهیمی با بیان اینکه ۹۳۰ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان در حال فعالیت هستند گفت: با تقویت فرهنگ مسجد محوری باید زمینه حضور بیشتر جوانان را در این اماکن معنوی فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به شعار سال‌جاری و نقش محوری فرهنگ بیان کرد: فرهنگ می‌تواند بستر ساز مناسبی در سطح ملی برای ما باشد و اقتصاد هیچگاه نمی‌تواند پایه اصلی جامعه باشد و فرهنگ به اقتصاد، سیاست و… جهت دهی می‌کند.

وی تصریح کرد: باید رخنه‌های فرهنگی را شناسایی و چالش‌ها آن را برطرف و بر این اساس اطلس فرهنگی، بانک اطلاعاتی تحت عنوان مهندسی فرهنگی را اجرایی کنیم.

وی در پایان افزود: جایگاه فرهنگ در حوزه اقتصاد، جایگاه فرهنگ در اجتماع، نقش فرهنگ در حوزه سلامت و نقش فرهنگ در حوزه دینی مذهبی از جمله محورهای برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز