خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد بیماری‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

فعالیت های پیشگیرانه نیازمند کاری گروهی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۹۷۰

فعالیت های پیشگیرانه برای بروز بیماریهای منقله از آب و غذای آلوده کاری گروهی است لذا با تبادل نظر و استفاده از سایر بخشها می توانیم مانع بروز این نوع بیماریها شویم.

کار‌شناس ارشد بیماری‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: فعالیت‌های پیشگیرانه برای بروز بیماریهای منقله از آب و غذای آلوده کاری گروهی است لذا با تبادل نظر و استفاده از سایر بخش‌ها می‌توانیم مانع بروز این نوع بیماری‌ها شویم.

به گزارش ایلنا از ساری، نوشین عقیلی، در سمینار آموزشی یک روزه بیماریهای منتقله از آب و غذا که در ساری برگزار شد، تیفوئید یا حصبه را نوعی بیماری عفونی منتقله از طریق آب و غذای آلوده، دانست و افزود: این بیماری در اثر باکتری سالمونلا تیفی ایجاد می‌شود.

وی، شایع ‌ترین علامت بیماری حصبه را تب مداوم و بهترین راه تشخیص آن را کشت خون عنوان کرد.

کار‌شناس ارشد بیماریهای مرکز مدیریت بیماریهای واگیر، افزود: این بیماری واگیردار بوده معمولاً با تب بالا، اسهال، بی‌اشتهایی و سردرد بروز می‌کند.

عقیلی، با اشاره به اینکه این بیماری بیشتردرمناطق روستایی اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: نداشتن آب آشامیدنی بهداشتی، آبهای جاری فاضلاب‌ها در معابر عمومی و نبود سرویسهای بهداشتی در بروز این بیماری موثر است.

وی، با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ مورد تیفوئید در کشور مشاهده می‌شود، افزود: شیراز، کردستان، اهواز و همدان، چارمحال و بختیاری و بیرجند بیشترین موارد ابتلا به تیفوئید را در سالهای گذشته داشته‌اند.

کار‌شناس ارشد بیماریهای مرکز مدیریت بیماریهای واگیر با بیان اینکه این بیماری تمامی گروه‌های سنی را شامل می‌شود، افزود: بیشترین موارد ابتلا به تیفوئید در کودکان کمتر از ۵ سال بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز