خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران تاکید کرد؛

باید از همه ظرفیت‌ها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۴۱

باقری، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران به استفاده از همه ظرفیت ها در راستای نیل به اهداف متعالی فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

عبدالحسین باقری، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در نخستین گردهمایی مسئولین کتابخانه‌های عمومی استان مازندران به استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای نیل به اهداف متعالی فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، عبدالحسین باقری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در گردهمایی مسئولین کتابخانه‌های عمومی با اشاره به نامگذاری سال جدید و تاکید بر مقوله فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری، تقویت و توسعه فرهنگ دینی و اعتقادی را لازمه اقدامات نهادهای فرهنگی دانست.

وی با بیان اینکه فرهنگ روح جامعه و مقدمه تعالی انسان‌ها است، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی در راستای اجرای برنامه‌های فاخر و موثر فرهنگی که باورهای دینی و بایسته‌های اخلاقی مورد نظر نظام جمهوری اسلامی را لحاظ می‌کند، می‌تواند بستر تحقق مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ باشد.

باقری افزود: از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ، فرهنگ مکتوب است چرا که برگرفته از اندیشه‌ها و تفکرات دانشمندان و متفکران می‌باشد و کتابداران نیز به دلیل ترویج فرهنگ مطالعه و هدایت آن به سمت کتاب‌های مفید، از ارکان اصلی فرهنگ سازی به شمار می‌روند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به اهمیت جایگاه تخصص در حرفه کتابداری و وجود مشکلاتی در این عرصه، اذعان داشت: مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان در پی برطرف نمودن مشکلات جهت ایجاد انگیزه و نشاط بین کتابداران خواهد بود.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها در راستای نیل به اهداف متعالی فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود و در این مسیر انجمن کتابخانه‌های عمومی در موضوعات سخت افزاری، جلسات نهضت مطالعه مفید در حوزه نرم افزاری و طرح و برنامه و انجمن خیّران کتابخانه ساز در امور پشتیبانی باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

در ادامه، مسئولین و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی در فضایی صمیمی به بیان مشکلات کتابخانه‌ها و انتقادات خود پرداختند و سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با پاسخ دهی به موارد مطرح شده به این نشست پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز