خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران:

۳۵ درصد تلفات حوادثرانندگی در سال ۹۲ عابرین پیاده بودند / آمل بیشترین تلفات را داشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۶۸

آمار‌ها نشان می‌دهد بیشتر کسانی که در حوادثرانندگی جان خود را از دست می‌دهند عابر پیاده سالمند بوده‌اند، به طوری که در سال گذشته ۳۵ درصد از فوتی‌ها ی حوادثرانندگی برای عابران پیاده اتفاق افتاد که بالای ۶۰ سال سن داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بیشتر کسانی که در حوادثرانندگی جان خود را از دست می‌دهند عابر پیاده سالمند بوده‌اند، به طوری که در سال گذشته ۳۵ درصد از فوتی‌ها ی حوادثرانندگی برای عابران پیاده اتفاق افتاد که بالای ۶۰ سال سن داشتند.

به گزارش ایلنا از ساری، عباسی با اشاره به افزایش یک درصدی آمار کشته شدگان در سال ۹۲ تصریح کرد: بیشترین فوتی در سال گذشته محور برون شهری با تعداد ۵۸۸ نفر، درون شهری با ۲۱۶ و راه روستایی با ۵۵ نفر اتفاق افتاد.

وی افزود: شهرستان‌های آمل با ۱۴۰ مورد، بابل با ۱۰۸ و ساری با ۱۰۰ مورد بیشترین و شهرهای فریدونکنار با ۱۱، گلوگاه با ۱۴ کمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی در خصوص افزایش سن سالمندی عابرین گفت: این افزایش در جامعه ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین پیاده و به خصوص عابرین پیاده سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس‌العمل کند نمی‌توانند خود را در هنگام حوادثرانندگی از مهلکه نجات دهند. از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن از جمله پوکی استخوان میزان شکستگی استخوان و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد. سالمندان همچنان یکی از گروه‌های پرخطر در زمینه حوادثترافیکی می‌باشند که ‌باید در برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های ذیربط به سلامت و ایمنی این گروه سنی بیشتر توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز