خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائمشهر مطرح کرد؛

باید با بهره‌گیری از اندیشه شهرداران در کنگره مدیریت شهری مشکلات شهرداری‌ها را رفع کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۲۸

باید با بهره‌گیری از فکر و اندیشه فرمانداران و شهرداران و استفاده از منابع درآمدی می‌توان بخشی از مشکلات شهری را رفع کرد تا به این ترتیب به توان در مسیر پیشرفت توسعه شهری قدم نهاد.

مهدی محمدی از برگزاری نخستین کنگره تخصصی مدیریت شهری و خدماتی شهری خرداد ماه امسال در منطقه شمال کشور خبر داد.
فرماندار قائمشهر در گفتگو با ایلنا با اعلام حضور مدیران ملی، منطقه‌ای و اساتید برجسته دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و دانشگاه امیرکبیر در این کنگره بیان داشت: برگزاری این کنگره می‌تواند سهم ارزنده‌ای در شکوفایی مدیریت شهری داشته باشد و یکپارچه‌سازی نظرات مسئولان شهری کل کشور در این امر بدون شک نقش موثری در بهبود کیفیت خدمات شهری خواهد داشت.
محمدی در خصوص نقش مدیران شهری در کشور افزود: تشکیل و استقرار شوراهای اسلامی زمینه و بستر مناسبی را برای گسترش و نهادینه کردن مشارکت فعال، پایدار و آگاهانه مردم در عرصه امور مختلف فراهم کرده و همچنین برگزاری این کنگره با محوریت عمران و توسعه شهری، مدیریت بحران و خدمات شهری، حمل و نقل شهری، مدیریت شهر الکترونیک، امور اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد شهری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند فرصت خوبی به منظور تبادل نظر بین مسئولان و مدیران شهری باشد.
فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه فرمانداری‌ها، شورای شهر و شهرداری نیز باید با سایر دستگاه‌های اجرایی تعامل داشته و به سمت مدیریت یکپارچه و واحد پیش بروند، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها محور عمران و توسعه شهری هستند و وفاق، همدلی و تعامل بین این دو دستگاه رمز موفقیت آن‌ها به شمار می‌رود که قطعاً می‌تواند گام موثری برای آگاهی و پیشبرد اهداف در حوزه مدیریت شهری به شمار رود.
این مسئول با اشاره به اجتماع مدیران شهری سراسر کشور در این کنگره افزود: باید با بهره‌گیری از فکر و اندیشه فرمانداران و شهرداران و استفاده از منابع درآمدی می‌توان بخشی از مشکلات شهری را رفع کرد تا به این ترتیب به توان در مسیر پیشرفت توسعه شهری قدم نهاد.
وی با بیان اینکه توسعه صنعت توریسم، موجب جذب توریسم به شمال کشور خواهد شد، عنوان کرد: استان مازندران به لحاظ موقعیت طبیعی و جغرافیایی در بخش طبیعت‌گردی جزو استان‌های بر‌تر و قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود که در صورت توسعه صنعت گردشگری در مازندران، این امر سبب درآمدزایی و ایجاد اشتغال می‌شود که یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آمار بیکاری جوانان کشور محسوب می‌شود.
فرماندار قائمشهر با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان خواستار شناسایی توانمندی‌های گردشگری و ساماندهی آن با همکاری سرمایه‌گذاران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور برای توسعه این صنعت شد.
محمدی متذکر شد: نخستین کنگره ملی مدیریت شهری و نمایشگاه تخصصی خدمات شهری با هدف توانمندسازی مدیریت شهری، ارائه تکنولوژی‌های بر‌تر، معرفی کالا‌ها و خدمات با کیفیت، ایجاد بستری مناسب جهت ارائه تولیدات ملی به سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان در حیطه مدیریت شهری و در این حوزه به منظور فراهم کردن بستری جهت آشنایی و آگاهی بیشتر متخصصان و مسئولان اجرایی شهرهای سراسر کشور همزمان با برگزاری این کنگره ملی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایلنا، این کنگره دو روزه همراه با نشست‌های تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی و کارگاه‌های آموزشی براساس چهار محور اصلی مدیریت شهری، مدیریت گردشگری، مدیریت شهر الکترونیک و مدیریت توسعه شهری پیشرفته مختص مدیران شهری، شهرداران و فعالان در این عرصه برنامه‌ریزی شده است.
در این راستا مقرر شد به تمام اعضای شرکت‌کننده در این کنگره هشت گواهینامه تخصصی به دو زبان فارسی و انگلیسی، تندیس بلورین کنگره و لوح یادبود کنگره اعطا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز